Goedemorgen een ieder.
Mijn man en ik hebben in Stavelot een vakantie verblijf gehuurd voor een periode van 28 Augustus t/m 13 September 2024. We zijn nu dus op vakantie.
Dit verblijf gezien bij een aanbieder van vakantie verblijven waarna we terecht kwamen op de eigen website van dit verblijf.
Mijn man een aantal keer telefonisch contact gehad met de eigenaar en heeft het verblijf direct bij eigenaar geboekt en betaald.
Woensdagmiddag aangekomen en een snelle rondleiding gehad door eigenaar en een vriend aangezien eigenaar Franstalig is en zijn vriend redelijk goed Nederlands spreekt.
Wij waren op dat moment erg onder de indruk, zeker omdat het een kasteel betreft.
Het kasteel is voor ons alleen dat wil zeggen dat er 4 slaapkamers en 4 badkamers tot onze beschikking staan, eetkamer en 2 woonkamers.
Buiten is er een zwembad met ligbedden
De rest van het kasteel is afgesloten.
Vandaag (zaterdag) zijn er toch een aantal dingen waar wij het niet eens mee zijn.
Het houten trapje van tuin naar het zwembad is zo gammel dat ik er met leuning en al ben afgevallen.
Jammer genoeg heb ik mij goed bezeerd
Bij het zwembad zouden 2 Ibiza Lounge tenten behoren te staan. Dat is een verhoging waarop een 2 persoons matras ligt en waaroverheen een tentje moet staan zodat je een schaduwplek hebt.
Althans, zo stonden de foto’s op meerdere websites afgebeeld.
Dit klopt niet. Er staan 4 heel simpele ligbedjes zonder kussens erop.
De mooie lounge bedden staan achterin de tuin en zijn helemaal verrot. Liggedeelte is van hout.
In 1 badkamer is de grote ronde douchekop gespleten waardoor het water tegen de glazen wand komt ipv over je heen.
Ook blijkt de schoonmaak nauwelijks uitgevoerd te zijn. Vooral in de keuken is alles echt te vies om beet te pakken. We zijn een aantal uren druk aan het schoonmaken geslagen.
Toen ik gisteravond het plastic zakje uit een emmertje in een badkamer haalde lag er een dode muis onder. Ik kan mij niet voorstellen dat je dat niet merkt. De plastic zak was heel en de dode muis lag eronder.
Er is een grote tuin aanwezig waar tuinverlichting in staat.
De eigenaar weigert deze s’avonds aan te doen.
Erg jammer want met deze warmte is het buiten in de avond uren ook al is het donker nog goed vertoeven.
Door het missen van de verlichting is dat niet mogelijk.
Nu moet ik wel vermelden dat ik slecht ter been ben en ik een herseninfarct heb gehad.
De eigenaar is hiervan op de hoogte.
Wat wij ons ook afvragen is hoe het geregeld moet zijn qua brandveiligheid.
Er zijn een paar brandblussers aanwezig en twee brandtrappen.
De brandtrappen zijn voor ons niet bereikbaar want die bevinden zich achter de gesloten gedeelten van het kasteel.
Aangezien alle slaapkamers zich op de tweede verdieping bevinden is dit voor ons een angstige gedachten!
We hebben al meerde emails met eigenaar gehad omtrent de klachten maar hij reageert verbolgen en is niet van plan hier wat mee te doen.
Het is zeer duidelijk dat de verwachting die wij hadden door de getoonde foto’s totaal niet berust op de werkelijkheid.
De staat van het kasteel, de tuin en zwembad zijn slecht onderhouden en in verval geraakt.
We hebben een groot bedrag moeten betalen voor dit verblijf en het is mijn eerste vakantie na het CVA.
Eerlijk gezegd weten we nu niet wat te doen.
We zijn onaangenaam verrast door de boze houding van de eigenaar.
Ook is de wetgeving in Belgie misschien anders als in Nederland?
Is er iemand die zo vriendelijk wil zijn om ons te laten weten wat wij nu kunnen doen?
De eigenaar zover krijgen om alle gebreken oplossen en de luxe aan te bieden zoals is vermeld op de website en is te zien op de foto’s.
We willen ons graag veilig voelen en dat we krijgen wat er beweerd wordt.
Indien dit niet lukt willen we eigenlijk (gedeeltelijk) ons geld terug.
Eventueel vertrekken wij hier zodat de niet genoten verblijf dagen direct terug betaald worden en gaan we op zoek naar een ander verblijf in deze prachtige omgeving
Hoe krijg je een onwillige en ongeïnteresseerde verhuurder zo ver dat hij nakomt wat hij aanbiedt?
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet
Simoné