Eigen nummerplaten tijdelijk op andere auto zetten

ongelukbelaagd

Re: Eigen nummerplaten tijdelijk op andere auto zetten

#16 , 30 aug 2024 18:23

Dus je wil je nummerplaat hangen op een niet-ingeschreven voertuig én daarbij naar het buitenland rijden?
Geen inschrijving
Geen keuringsbewijs
in het buitenland?
:lol: :lol: :lol:

Beter dit eens lezen: https://verkeersexpert.be/rijden-zonder ... ngsbewijs/

Ik lees vanalles:
- de vervangwagen moet van derden zijn
- de vervangwagen moet verzekerd zijn om in het buitenland te rijden
- De vervangwagen moet technisch in orde zijn en gekeurd zijn. Een niet-geregistreerde of niet-gekeurde vervangwagen kan problemen opleveren bij een ongeval of controle

Je zou je vraag ook beter eens stellen op de landen waarlangs je zou rijden.

bisbro
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 aug 2024 08:12

Is de andere wagen gekeurd? Maakt ook veel uit na een ongeval.

Chamch
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 sep 2024 13:53

Zeker op de 2de link alles lezen ... het mag niet

Het is eigenlijk onwaarschijnlijk dat verzekeringsmaatschappijen nog steeds blijven verkondigen dat je je platen zomaar op een ander voertuig mag hangen

Het mocht nooit

Het mag nog steeds niet ondanks dat de keuringsvoorwaarden het toelaten in sommige gevallen
(waarmee overheid zelf in de mist gaat, toelaat wat ze elders verbiedt)

En in buitenland moet je het helemaal niet gaan doen
Als de politie daar een ander voertuig op je nr plaat ziet, houden ze je meteen aan de kant
Dat is het probleem met de suggestie van de verzekeringsmaatschappijen. De kans dat u tegengehouden wordt met betaalde wegenbelastingen is zeer klein, gezien dat het enige controlepunt is met de camera's. Ik had ergens gelezen dat ze in de toekomst zowel het keuringsattest, wegenbelasting en verzekering zullen controleren met de camera's.

Van zodra uw wegenbelasting niet betaald is, loopt u groot risico.

Ik praat het niet goed, maar mijn verzekeraar stelt het wel voor als een oplossing om 'vlug uw nieuwe wagen te gaan halen'.
In theorie zou dat geen probleem mogen geven maar uiteraard, u rijdt eigenlijk onverzekerd met ongeldige documenten, dus gewoon niet doen.

1 klein accident op dat moment kan uw leven veranderen voor altijd, terwijl een auto laten afhalen binnen België 250-500 EUR max kost bij een garagist.

Reclame

lukasi

#19 , 02 sep 2024 14:35

Mijn zoon rijdt met landrover 110 rond.
Alle dokumenten in orde
Verzekering in orde
nummerplaat in orde,
taks en belastingen betaalt.
Hij reed verleden maand met die wagen 15 km verder voor een boodschap.
Over de brug van zoersel controle van de dokumenten en diesel.
Alles piekfijn in orde ... tot de agent zegt: tjiens op uw verzekering staat Ford transit ( vorige wagen)
Is dus al 3 jaar verkocht
Hij rijdt dus al 3 jaar met die landrover ( 2de hands)
Is ingevoerd uit frankrijk is al 3 keer naar autocontrole gegaan
en een agent die even verder las, merkte dit op.
Hij heeft dadelijk zijn makelaar gebeld en in de computer bij hen staat effectief de landrover 110 met chassisnummer hupeldepup. Waarom er nog steeds ford staat, onbegrijpelijk.
Is ook zo doorgegeven aan agent.
Agent heeft ook met makelaar gebeld.( en terug gebeld naar het algemeen nummer van de verzekering, van onze kant toneelspelen was onmogelijk)
Deze was vol begrip en begreep dat er inderdaad ergens een menselijke vergissing was gebeurd, heeft een pv opgesteld en vanmorgen is die binnengekomen, nagenoeg 250€ te betalen.

Verzekering gaat deze som terugstorten.

Stel nu dat die nummerplaat OOK niet juist was, dat de inschrijving ook niet in orde was, dat het een handelaarswagen was ....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”