Goeden dag,
Net 27/8 een mail gehad van onze vorige verhuurder, waar ons contract 30/6 stopten. Na 2 maanden komt hij plots met nieuwe redenen om de borg niet (geheel) terug te geven. Dit was een huis met tuin, in het contract stond onder Allerlei bepalingen "De tuin dient onderhouden te worden door de huurder". Nu krijgen we 2 maanden na het verlaten van de woning een bericht dat hij ons verantwoordelijk wilt stellen voor een afgeknakte boom. (zie volledige bericht hieronder)
Hij beweert dat dit komt doordat de boom verkeerd of onvoldoende door mij is gesnoeid, wat volgens hem mijn verantwoordelijkheid was op basis van het contract. In het contract staat echter niets over snoeien. de weg gehaalde tak was dood en is daarom gesnoeid.
Heeft de verhuurder in dit geval het recht om de borg in te houden?
alvast bedankt voor het mee kijken!
=======================================================================================================================
bericht verhuurder:
Dat de pruimenboom is afgekrakt. Ik heb dat laten nakijken en de reden is dat de boom te zwaar was doordat hij ‘binnenin’ nooit is opengenoeid + de klimplant de kruin nog wat voller heeft gemaakt en doordat jullie op het einde een grote tak hebben weggezaagd is de boom in onevenwicht geraakt. Plus veel regen en plotselinge hitte van twee weken geleden doen er geen goed aan. Met een gezonde, gesnoeide boom was dit niet gebeurrd. De boom was niet oud. Ook het snoeien van de andere bomen is niet gebeurd en heeft zijn gevolgen. Ik kan de nieuwe huurder hier niet mee belasten.