Hallo,
Een aantal maanden geleden is het huurcontract met onze verhuurder beeindigd. Nu er een nieuwe huurder het appartement betrokken heeft, is er echter een probleem geconstateerd met de internet aansluiting.
Op het moment dat wij er kwamen lag er klaarblijkelijk een telenet aansluiting die het appartement binnen kwam. Nu hadden wij echter gekozen om een Proximus abonnement af te sluiten. Hiervoor is een technicus langs geweest om deze aansluiting te regelen.
De nieuwe huurder wisselt opnieuw naar een telenet abonnement en bij de installatie wordt geconstateerd dat de oorspronkelijke telenet kabel doorgeknipt geweest is. Vermoedelijk dus door de Proximus technicus.
Enkele wellicht belangrijke feiten:
1. Wij hebben de verhuurder slechts mondeling laten weten over de Proximus aansluiting. Dit is niet schriftelijk gedaan.
2. De Proximus technicus heeft niet laten weten dat er een kabel doorgeknipt zou worden.
3. In de plaatsbeschrijving staat dat er een internetaansluiting aanwezig is. Niet gespecificeerd dat dit Telenet zou zijn.
4. Dit vindt plaats enkele maanden nadat wij hier vertrokken zijn.
Dragen wij hier enkele verantwoordelijk voor?