Ik sloeg rechts af. Ik liet mijn richtingaanwijzer gaan en vergewiste me goed als er geen fietsers waren/ kwamen op het fietspad. Ik zag geen fietsers over de ganse lengte van het fietspad en ik sloeg rechts af. Ik hoorde/ voelde een klap achteraan de auto. Ik stond volledig op de oprit toen ik een klap voelde. Blijkbaar was er een bromfiets achteraan rechts tegen de auto gereden. De bromfietser beweerde dat hij op het fietspad reed en me niet had gezien en dacht dat ik rechtdoor ging rijden en niet ging afslaan. Ik excuseerde me dat ik hem niet gezien had en heb de politie opgebeld en deze kwamen af.
Toen we wachten op de politie kwam er een getuige af om te zeggen dat hij het heeft zien gebeuren. De bromfietser vond het niet kunnen dat de getuige zich meldde. Doordat er geen gewonden waren heeft de politie een deel van het aanrijdingsformulier ingevuld. Ze wouden geen uitspraak doen wie er in zijn fout was. Ze zeiden me wel als hij op de rijbaan reed dat hij er op moest blijven en het verkeer moest meevolgen. Maar de bromfietser beweerde dat hij op het fietspad reed en me niet had gezien dat ik afsloeg. Dat ik toch zeer betwijfel omdat ik me goed had vergewist als er geen fietsers kwamen. En er was zicht genoeg omdat er geen auto stond op de parkeerplaats juist voor de oprit.
Volgens de getuige reed het brommertje op de rijbaan achter hem en was hij continu aan het duwen omdat het te traag ging. Er reed nog een wagen voor de getuige. De getuige kon zien dat ik mijn richtingswijzer ging. De 2 auto’s achter mij stonden praktisch stil omdat ik afsloeg. Op dat moment als de auto’s bijna stil stonden is de bromfietser over de vrije parkeerplaats achter een geparkeerde auto naar de fietspad gereden. Zo hoefde hij niet te stoppen voor de auto’s. De bromfietser kon daardoor niet zien dat ik rechts afsloeg. De bromfietser kon me niet ontwijken en is zo tegen het achterste van de auto gereden. Hij deed blijkbaar de moeite niet om te remmen of te ontwijken zei de getuige. De getuige zei tegen de bromfietser op de rijbaan reed met zijn brommer en geen geduld had en via een vrije parkeerplaats naar de fietsbaan omdat hij niet wou stoppen voor de auto’s die stopten omdat ik afsloeg. Moest er een auto op de vrije parkeerplaats hebben gestaan dan kon hij niet naar het fietspad rijden, dan moest hij op de rijbaan blijven en helaas ook inhouden omdat ik afsloeg. Toen zei de bromfietser dat het geen waar was en dat hij wel gans de tijd op het fietspad reed.