Mijn vriendin woont in een appartement dat haar eigendom is. Soms verblijft zij enkele dagen bij mij soms ik bij haar.
Echter al vanaf de eerste week dat ik bij mijn vriendin over de vloer kom pesten de onderburen ons. Vorige bewoners hebben ze ook al weggepest dat blijkt uit een brief die de toen weggepeste buren hebben geschreven. Mijn vriendin pestte ze voorheen ook al. Zo hebben ze een paar weken geleden een briefje onder de deur geschoven waarin staat dat buiten hun ook de andere buren niet tevreden zijn over ons, over de bijdrage om het gebouw netjes te houden. Als wij dan de andere buren hierover aanspreken weten deze van niets en vinden ze ons correct idem onze bijdrage om het netjes te houden. Verder doet de onderbuur maar aan zonder toestemming te vragen aan de syndicus en medebewoners, zoals een gat naar de kelder boren om een buis te steken voor extra wc. Als deze dan lekt dan stuurt hij naar de syndicus dat er een firma moet komen voor een lek te repareren en laat het factuur zo door de vme betalen. De huidige syndicus wist dit niet dat deze buis door hem was bijgestoken wij hebben hem verwittigd maar deze doet eigenlijk niets. Geeft ook niet de opdracht om buis te verwijderen. Deze week een volgende pestmethode van hem die zelfs gevaarlijk is. Mijnheer stofzuigt zijn parkeerplaats in de kleder. Op één plaats in de kelder is er een stopcontact om pompen aan te sturen bij wateroverlast hier heeft mijnheer een rol met verlengkabel op aangesloten om elektriciteit van af te takken voor zijn stofzuiger. Stopcontact behoort dus tot gemeenschap. Maar nu heeft hij het zover gebracht dat hij deze verlengkabel over de buis van onze waterleiding heeft getrokken die tegen het plafond van de kelder loopt. Dit terwijl er op een ander plaats genoeg is of over de vloer kan gelegd worden. Wel vreemd want er lopen daar nog 5 waterleidingbuizen van de andere appartementen inclusief die van hem toch kiest hij de onze . Verder hangt de kabel over mijn vriendin haar parkeerplaats. Iedereen weet dat men nooit een elektriciteitskabel over een koperen ( waterleiding ) mag plaatsen en contact moet verwijden. Gevaar voor elektrocutie. Ik heb hem er al over aangesproken maar hij lacht ons uit en laat hem hangen. Mijn vraag hieromtrent. Wij zijn er zeker van dat de buurman dit weer bewust heeft gedaan over parkeerplaats van mijn vriendin en over waterleiding appartement vriendin. De man blijft de grenzen opzoeken om ons te pesten. Wat kunnen wij doen ? Kunnen wij een klacht gaan neerleggen bij politie wat betreft dat briefje in naam van andere eigenaars en zeker wat betreft de gevaarlijke situatie die hij bewust creëert tegen ons? Hij creëert in onze ogen bewust een gevaarlijke situatie voor ons. Onder welke aanklacht kan dit vallen? Syndicus zullen we nog met bewijs contacteren maar eigenlijk doet die gewoon niets vandaar dat we denken de politie een vaststelling te komen laten doen. Kan vaststelling politie eventueel dienen bij een rechtszaak tegen hem ?Dank U.