Begin november 2023 heb ik een dakwerker laten kijken naar de lekkage van mijn garage dak, oordeel: moet volledig gerenoveerd worden; offerte laten opstellen en op 9 november 2023 ondertekend retour gestuurd waarop de werken ingepland zouden kunnen worden. Echter is het weer lange tijd dusdanig slecht gebleven dat dit niet mogelijk was, eind april 2024 maar eens een bericht gestuurd of er al zicht was wanneer de werken zouden kunnen uitgevoerd worden, antwoord dat het weer nog altijd te slecht was om de werken in te kunnen plannen. Eind juli 2024 nogmaals geïnformeerd, nu kreeg is als antwoord dat ze een achterstand hebben en dat het waarschijnlijk in een weekend ertussen gepakt zal moeten worden, maar nog steeds geen datum. Er liggen ook nog zonnepanelen op dat dak die er op tijd of moeten dus ik moet dan de installateur van de panelen laten komen dus een dag op voorhand gaat niet werken, dat weet de dakwerker en heb ik zelfs nog een keer extra gemeld. Vandaag, 14 Augustus 2024 nogmaals een berichtje uit gedaan of ze al weten wanneer (m'n mailtjes worden steeds korter nog even en dan zit ik op een woord: Enne. Ondertussen lekt het dak bij elke regenbui meer en om te voorkomen dat alles gaat schimmelen (of meer gaat schimmelen want de stellingen kan ik al als verloren beschouwen) staan de 2 loopdeuren open al het gereedschap van waarde heb ik in huis neergezet, fietsen en grasmaaier staan op slot en aan de stelling vast maar verder staat alles voor de grijp (hopelijk komt niemand op dat idee want verzekering gaat dan niks kunnen doen) Dit kan zo niet blijven duren
Wat zijn nu mijn rechten? Kan ik het contract eenzijdig ontbinden en een ander bedrijf aanschrijven? Kan ik ze in gebreke stellen? Heb ik recht op iets van vergoeding voor de opgelopen vertraging en het erger worden van de schade?