Uitdrijving

marja_be
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitdrijving

#1 , 14 aug 2024 16:52

Vraagje: huurder moest op 11 augustus de woning verlaten hebben (volgens rechterlijke uitspraak) dus gaat de deurwaarder nu over tot uitdrijving. Kreeg ik vanmorgen een email dat dit pas op 11 september gaat gebeuren.
Wat is normaalgesproken de termijn? Want ik vind dit eigenlijk wel erg lang duren... Maw, nóg een maand gemiste huurinkomsten...

mava105

#2 , 15 aug 2024 09:13

Deurwaarder moet tijd hebben. Bel hem eens en vraag waarom dat zo labg duurt.

marja_be
Topic Starter

#3 , 15 aug 2024 12:52

Ik heb hem een email gestuurd maar nog geen antwoord gekregen. ik begrijp ook dat ze tijd moeten hebben... maar 30 dagen?

Reclame

Franciscus

#4 , 15 aug 2024 14:24

Mogelijk omdat het OCMW één maand heeft om een regeling te treffen.
Wist uw advocaat dat niet?

marja_be
Topic Starter

#5 , 15 aug 2024 17:29

Ik heb geen advocaat en er is in dit geval geen sprake van OCMW, huurder is vertrokken met onbekende bestemming.

Freec

#6 , 15 aug 2024 18:21

Deurwaarder is verplicht de wettelijke termijnen te volgen. Of huurder nu weg is, of niet.... hij kan huurder niet ineens op straat zetten, zonder verwittigen. Bel maandag gewoon naar de deurwaarder, hij zal het wel uitleggen.

marja_be
Topic Starter

#7 , 15 aug 2024 19:19

De wettelijke termijn was 11 augustus, toen moest ze eruit. Dit is ook meegedeeld aan huurder, die is daar al 2 maanden van op de hoogte. Ik vroeg me alleen af waarom het nu 30 dagen later wordt, en wat de normale termijn is.

Franciscus

#8 , 15 aug 2024 22:10

Is het vonnis betekend aan de huurder door een gerechtsdeurwaarder ?
Dan is er nog één maand om in beroep te gaan.
Tijdens die periode of op het einde ervan kan de huurder vragen aan OCMW om tussen te komen.
Dan moet een GDW de uitdrijving regelen en daar komt ook de politie aan te pas dus daar moeten ook afspraken mee gemaakt worden. Ook met de firma voor op te ruimen en met de stedelijke diensten om goederen gedurende 6 maanden te bewaren en ook met de dienst openbare reiniging om alles wat niet ruikbaar is af te voeren naar afvalverwerking .

https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen- ... uiszetting

marja_be
Topic Starter

#9 , 15 aug 2024 22:16

Ja het vonnis is betekend en in dit geval kreeg de huurder 2 maanden de tijd ipv 1 maand. Daar komen nu dus nog weer 30 dagen bij. Huurder is inmiddels vertrokken maar huis staat nog vol met spullen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”