Mijn specifieke vraag : Houdt de rechter ook rekening met een koninklijk besluit van 2019 - kan hij dat nu inroepen- want mijn ex en ik hebben 10 jaar geleden (toen bestond dat Koninklijk Besluit nog niet) alles op papier laten zetten wat betreft onderhoudsgeld en bjikomende kosten (waar we beiden de helft van betalen)
Het volgende doet zich nu voor : mijn Mijn ex vraagt mij om de helft van de huur van een studentenkot te betalen. Ze stelt in haar mail : "onze zoon wil graag voor zijn laatste jaar op kot gaan, maar dat zal alleen kunnen als jij de helft van de huur ook zal betalen". Ik heb ook geen idee over welk bedrag het gaat...
Ik heb op haar mail niet geantwoord.
Bij onze scheiding 10 jaar geleden werd er GEEN lijst van buitengewone kosten opgesteld. We zijn wel overeengekomen over onderhoudsgelden en een paar bijkomende kosten (zoals bvb inschrijvingsgeld school), maar dus niks op papier over studenkot of treinabonnement. Dus ik ga ervan uit dat deze, in mijn ogen luxe-uitgave (want op kot gaan is niet echt nodig, vermits mijn zoon al 2 jaar pendelt en er steeds door is met grote onderscheiding) , behoort tot de verblijfsoverstijgende kosten, en deze kost dus eigenlijk van het onderhoudsgeld (wat k wel betaal natuurlijk) moet betaald worden.
Ik weet dat er een koninklijk besluit bestaat sinds 2019 met opsomming van buitengewone kosten (en daar staat huur studentenkamer en treinabonnement voor school tussen). Maar bij onze scheiding 10 jaar geleden bestond dat koninklijk besluit nog niet. Dus ik mag er van uitgaan dat, moest het eventueel tot een rechtszaak komen, de rechter toch zal kijken naar wat wij (mijn ex en ik) 10 jaar geleden op papier hebben laten zetten en toen ondertekend hebben ?
Bedankt en graag uw reactie aub