Kosten bij gelijkmatige verblijfsregeling kind.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Dimdim
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kosten bij gelijkmatige verblijfsregeling kind.

#1 , 12 aug 2024 10:07

Hallo.
Ik heb een vraag over de kosten die aangerekend kunnen worden aan de andere ouder indien er sprake is van een gelijkmatige verblijfsregeling.
Is een daguitstap en een zwemles een buitengewone kost , een verblijfsoverstijgende gewone kost of een verblijfsgebonden gewone kost?

Groeten

eylis

#2 , 12 aug 2024 10:16

Dat hangt er van af van welk kader waarin de activiteit gebeurt:
- verplichte schoolactiviteit (schoolkosten)
- verblijfsoverstijgende hobby-uitoefening (door beide ouders samen beslist)
- activiteit binnen het gezin (verblijfsgebonden)
En dan weet u vanzelf in welke categorie de activiteit behoort.

Dimdim
Topic Starter

#3 , 12 aug 2024 10:58

Het is wel een verplichte schoolkost.
Maar in mijn vonnis staat zwart op wit dat het zeker geen buitengewone schoolkost is.
Wel dat beide ouders moeten tussenkomen in de verblijfsoverstijgende kosten zoals gewone schoolkosten.
Maar eendagsuitstappen en zwemlessen worden in het gedeelte van de verblijfsoverstijgende kosten dan niet vermeld in detail.
Ik wou dat ik maar een screenshot kon maken van dit gedeelte van het vonnis.

Reclame

eylis

#4 , 12 aug 2024 11:36

Nu, welke officiele titel de activiteit ook draagt: het is een verplichte schoolkost, dus betalen de ouders die samen, zoals je de schoolboeken, inschrijvingsgelden, turngerief ook samen zou betalen. Naschoolse opvang wordt betaald door diegenen die er ook gebruik van maken. Dat kan verschillend zijn bij beide gezinnen (bvb bij het ene gezin wel, bij het andere niet)

Dimdim
Topic Starter

#5 , 12 aug 2024 11:49

Bedankt voor de info,

Mijn geval is nogal speciaal. Het ene kind heeft een gelijkmatig verblijf en het andere kind heeft geen secundair verblijf bij mij.
Voor die tweede betaal ik wel alimentatie.
En moet ik alleen buitengewone kosten voor betalen. (Uitgezonderd zwemlessen en eendagsuitstappen).
Voor de eerste moet ik verblijfsoverstijgende en buitengewone kosten betalen.
De school daguitstapfactuur voor het eerste kind moeten beide ouders betalen omdat dit verblijfsoverstijgende kosten zijn .
Maar voor het tweede kind zou dit dan is niet het geval zijn omdat ik alimentatie betaal?
Ben ik correct in mijn redenering?

Terug naar “Stel een vraag”