Openstaand bedrag ondanks betaling

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Svb92
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Openstaand bedrag ondanks betaling

#1 , 07 aug 2024 11:39

Eind 2023 bestel ik via Zalando en zoals steeds kies ik voor betalen per overschrijving, omdat ik graag eerst het product in handen krijg & als ik het effectief in handen heb wat ik effectief heb besteld (les uit eerdere ervaringen).

Vergetelheid (door omstandigheden) wil dat ik deze over het hoofd zie, tot ik uiteraard een brief krijg van een Incassobureau, zijnde Alektum Group.
Ik krijg deze brieven later te zien door verhuis (Bpost blijkt het soms wel is lastig te hebben met de juiste brieven bij de juiste mensen te krijgen, soit ik wijk uit) en Uiteindelijk betaal ik het bedrag + interest van het Incasso in April 2024, Incasso bevestigd ontvangst van betaling.

Echter na verloop van tijd blijkt dat volgens Zalando de betaling nog openstaat. Na navraag bij het Incasso, bevestigen zij tot 4maal toe het nodige te hebben gedaan bij de opdrachtgever en het dossier bij hen is gesloten. Ondanks herhaaldelijke contactopnames met Zalando met deze melding + rekeningafschrift als bewijs, blijft bij hen het bedrag openstaan en is volgens Zalando dus nog niet betaald.

Omdat zoals iedereen (denk ik dan) ik niet graag heb dat er ergens nog een openstaand bedrag te vinden is, wil ik dat dit zogenaamde 'openstaand bedrag' verdwijnt, echter blijken beide instanties niet écht pro-actief te handelen hierin...

Is er EEN mogelijkheid om deze instanties in gebreke te stellen voor het correct afhandelen, ookal is dat voor mij geen exacte wetenschap OF zijn er juridisch mogelijkheden om dit te laten corrigeren?

Het is voor mij gewoon heel lastig dat er ergens een openstaand bedrag zou staan terwijl ik weet dat dat zéker niet zo is...

Alvast bedankt.

Freec

#2 , 07 aug 2024 12:01

Heb je al contact opgenomen met zalando? Wat zeggen zij?

Ik zou me er niet te veel zorgen rond maken. Door uw niet betalen, is het voor zalando een administratief kluwen geworden, en vraagt het tijd voor ze alles aanpassen op hun site/administratie.

Svb92
Topic Starter

#3 , 07 aug 2024 12:09

Zalando stuurt mij enkel naar het Incasso, die dan op hun beurt bevestigen dat het dossier is afgerond.
Bij contact met Zalando heeft men ook telkens een andere medewerker (wat ik nog kan volgen), die elks een eigen verhaal vertellen: "de betaling is nog niet ontvangen" , "neem best contact op met het Incassobureau"....

Dat het tijd vraagt daar wil ik nog in meegaan, maar na enkele 4 maanden zou ik toch denken dat dit al reeds rechtgezet moet worden?

Reclame

pouly

#4 , 07 aug 2024 12:22

Je hebt betaald aan het incassobureau en daar de bevestiging gekregen dat de betaling is ontvangen en de zaak afgesloten. Heeft zalando dan contact met jou opgenomen om te melden dat de betaling nog open staat en of bent u het die zalando maar blijft contacteren.

Freec

#5 , 07 aug 2024 12:23

Wsl is het probleem bij zalando, dat je een gewone medewerker krijgt. Soms zijn dat externe helpdeskmedewerkers. Die kunnen in hun controlepaneel niet alles zien. Je zou al moeten doorverbonden worden met hun administratieve/juridische dienst, wat ze waarschijnlijk niet zo snel doen.

Hou uw betaling goed bij, van het incassobureau, en maak je voor de rest niet te veel zorgen. Wil je nog iets kopen ondertussen bij zalando, doe het dan via je partner ofzo

Terug naar “Stel een vraag”