Afzender achterhalen aangetekend schrijven

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Raf.m1987
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afzender achterhalen aangetekend schrijven

#1 , 07 aug 2024 11:17

Beste ,
Vorige maand is er 2 x een aangetekend schrijven met anonieme klacht toegekomen bij mijn werkgever, de 2 de brief ging echter al over naar chantage .
De brieven zijn anoniem maar wel aangetekend verstuurd tijd en locatie hebben ze al achterhaald , maar wat kan ik doen om de afzender te achterhalen .
en hoe kan ik er voor zorgen dat die persoon echt gestraft wordt ook ?

mvg
M.R

LeenW

#2 , 07 aug 2024 11:30

Volgens mij is dat niet mogelijk, in het postkantoor wordt geen identiteitscontrole verricht.

jefke007

#3 , 07 aug 2024 11:59

Misschien als die met bancontact betaald heeft, kan aan het tijdstip van betaling zijn /haar/x identiteit achterhaald worden.
Dit kan eventueel slechts nadat er klacht bij het parket is neergelegd, en zij eventueel de medewerking van de post vragen. Als die persoon zich een derde keer aanbiedt dan kan hij misschien wel opgespoord worden als de post hem in het oog houdt.

DNA onderzoek van het papier, maar dan moet er ergens al wel een vermoeden van een bepaalde verdachte zijn.
Soms kan men zelfs aan de hand van afwijkingen in een printer zien uit welke printer die brief afkomstig is, maar dan moet er eveneens reeds een verdachte zijn

Reclame

lukasi

#4 , 07 aug 2024 14:47

hoe kom je dat er een betaling is gebeurd ?

Freec

#5 , 07 aug 2024 14:59

Volgens mij heeft een anonieme klacht die aangetekend verstuurd is, 0,0 waarde.
Je weet zelfs niet hoe je je kan verdedigen, antwoorden, laat staan een gevolg geven.

Dus gewoon negeren... laat ze maar sturen, kost hun enkel maar geld.

jefke007

#6 , 07 aug 2024 15:17

hoe kom je dat er een betaling is gebeurd ?

voor de kosten van het aangetekend schrijven te betalen, dat lost men niet enkel op door een paar postzegels te kleven

LeenW

#7 , 07 aug 2024 15:21

Als de dader een beetje slim is, betaalt hij dat cash. Niet dat ik verwacht dat de politie hiervoor een sporenonderzoek gaat doen, laat staan een dna-test vorderen.

lukasi

#8 , 07 aug 2024 16:11

Ha zo bedoel je...
zal alleen veel geld kosten om dat in gang te zetten

pho450

#9 , 07 aug 2024 16:29

Als je tijdstip en locatie hebt, zijn er met een beetje geluk ook camera beelden.
Je zal dan wel klacht moeten neerleggen en snel handelen, zodat de beelden nog niet vernietigd zijn. De feiten zullen dan wel zwaar genoeg moeten doorwegen, wat niet erg duidelijk blijkt uit je bericht.

jefke007

#10 , 07 aug 2024 17:10

"chantage" blijkbaar, maar het feit dat het anoniem is maakt het al een grote lafaard.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#11 , 07 aug 2024 17:14

Vorige maand is er 2 x een aangetekend schrijven met anonieme klacht toegekomen bij mijn werkgever, de 2 de brief ging echter al over naar chantage
Chantage ...
Klacht neerleggen bij politie
En met de 3de wat sneller handelen

Raar dat Bpost anonieme aangetekende zendingen toe laat
Normaal moet daar toch een afzender op ?

Ik heb zelfs al meegemaakt dat ze ID vragen bij verzenden

Freec

#12 , 07 aug 2024 17:19

Hoe weet ik wie de afzender is van mijn aangetekende zending?
Als je niet thuis bent, zal je een afwezigheidsbericht in je brievenbus ontvangen. Daarop staat alle informatie over je aangetekende zending die wij hebben ontvangen van de afzender. Ook via Track & Trace vind je die informatie terug. Voor aangetekende zendingen ontvangen we meestal geen digitale informatie van de afzender. Ook de klantendienst kan je geen extra informatie meegeven als er geen afzender staat op Track & Trace of op je afwezigheidsbericht.
https://www.bpost.be/nl/faq/hoe-weet-ik ... idsbericht.

Thomas_A

#13 , 07 aug 2024 17:25

Op zich maakt dit toch allemaal niet uit.

Gezien anoniem of uit valse naam heeft dit even weinig waarde als een klacht die via gewone post of mail zou verstuurd zijn. Of anoniem gepost op internet. Allemaal zaken waarbij je de afzender zeker niet zal kunnen achterhalen.

Afzender maakt het voor zichzelf alleen nodeloos duurder door het aangetekend te doen. Ik zou er dan ook geen tijd insteken.

Terug naar “Stel een vraag”