Ongeval in klas

rogerilli
Topic Starter

Ongeval in klas

#1 , 06 aug 2024 16:24

Mijn dochter heeft een lessenaar op haar voet gekregen en al 6 weken last ervan. Men had die lessenaars gekanteld om de kinderen te laten kuisen, en een openklappaneel is op de voet gevallen, waardoor de teennagel los zit en volledig zwart ziet. De kinderen werd gevraagd te helpen kuisen op de laatste schooldag in plaats van iets te leren op basis 1e leerjaar. Is kuisen onderdeel van het leerpakket 1e leerjaar tegenwoordig?

Was het aan de school zelf om aangifte te doen op dag ongeval?
Wat kunnen we doen als ouders? Het is de ongevallenverzekering van de school, die zelf aansprakelijk is voor een veilige omgeving.

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2024 16:41

De school moest het ongeval zelf aangeven aan hun verzekering = tijdens de schooluren en in opdracht van.
Kuisen is geen onderdeel van het lessenpakket. Maar de scholen maken hier volgens mij misbruik van ( dwangarbeid ? ). Dacht dat er onderhoudsfirma's waren voor het kuisen.

Schakel uw eigen verzekeringen in en zeker de rechtsbijstand.
Natuurlijk spijtig dat het voorval zich een maand geleden heeft voorgedaan.

LeenW

#3 , 06 aug 2024 16:49

Wanneer bent u met uw kind naar de dokter gegaan? Hopelijk kort na het incident?

Reclame

rogerilli
Topic Starter

#4 , 06 aug 2024 17:02

Wanneer bent u met uw kind naar de dokter gegaan? Hopelijk kort na het incident?
Ik ga ervan uit dat elke school dit doet bij elk ongeval (mijn school van destijds deed dat toch vroeger). Ze had geen pijn meer. Maar de nagel is nog steeds volledig zwart, wat tot paniek leidt bij haar.

basejumper

#5 , 06 aug 2024 17:07

Beste

Vraag is wat u wil bereiken. School is inderdaad verantwoordelijk en had dat schadegeval moeten aangeven. Tegelijk : welke prestatie verwacht u? Een bezoek (of meerdere) aan de huisdokter kost na tussenkomst ziekteverzekering bijzonder weinig. De tussenkomst van een verzekering beperkt zich tot de terugbetaling van de financiële kost. Die kan mijns inziens niet hoog zijn. Dus blijft de vraag : wat verwacht u?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A

#6 , 06 aug 2024 17:08

Dus iemand van de school is met haar naar de dokter geweest? Of u weet het niet.

Maakt nogal een verschil.

Medisch gezien kan het inderdaad dat de nagel volledig loslaat en opnieuw groeit vanuit de nagelbasis. Zorg dat u daar door een goede podoloog of arts in begeleid wordt, want het is niet evident om deze exact in de juiste richting te laten groeien.

rogerilli
Topic Starter

#7 , 06 aug 2024 17:13

Ik vermoed dat men niet geweest is. Men heeft ze blijkbaar gewoon een paar uur laten huilen tot het school over was.

Thomas_A

#8 , 06 aug 2024 17:18

Raar dat uw dochter dit zelf niet weet (derde kleuterklas neem ik aan), of dat u dit niet hebt nagevraagd bij de school.

Voor aangifte aan de verzekering door de school of door u lijkt het me in beide gevallen te laat, maar u kan proberen.

Eerste logische stap is dan om nu met uw dochter naar de huisarts te gaan. Zoals door basejumper gezegd: financieel zal het niet zo’n groot verschil maken.

LeenW

#9 , 06 aug 2024 17:23

Dus als ik het goed begrijp is er na 6 weken met klachten nog niemand naar de dokter geweest?

rogerilli
Topic Starter

#10 , 06 aug 2024 20:42

Dus als ik het goed begrijp is er na 6 weken met klachten nog niemand naar de dokter geweest?
Haar klachten waren tijdens de schooluren.
Ze had erna geen pijn meer.

rogerilli
Topic Starter

#11 , 06 aug 2024 20:46

Beste

Vraag is wat u wil bereiken. School is inderdaad verantwoordelijk en had dat schadegeval moeten aangeven. Tegelijk : welke prestatie verwacht u? Een bezoek (of meerdere) aan de huisdokter kost na tussenkomst ziekteverzekering bijzonder weinig. De tussenkomst van een verzekering beperkt zich tot de terugbetaling van de financiële kost. Die kan mijns inziens niet hoog zijn. Dus blijft de vraag : wat verwacht u?
Ik wil weten of de school verplicht is dit aan te geven, zodat ik bij herhaling kinderarbeid en ongeval sneller en beter kan ageren.

LeenW

#12 , 06 aug 2024 22:08

Haar klachten waren tijdens de schooluren.
Ze had erna geen pijn meer.
U begint dit topic nochtans met
"Mijn dochter heeft een lessenaar op haar voet gekregen en al 6 weken last ervan"

Franciscus

#13 , 06 aug 2024 23:12

Dacht dat de regeling was school start procedure...gaat bij dringend naar dokter of verwittigd ouders of vertrouwenspersoon. Ouders brengen hun ziekenfonds en familiale in kennis en via die worden dan de kosten met de schoolverzekering geregeld.

PS wat is er fout aan het opkuisen van eigen lessenaar?
Of mogen ze dan ook het bord niet meer gaan afvegen of vlaggetjes hangen in klas???

lukasi

#14 , 07 aug 2024 07:45

Als kind had ik continu schaafwonden, blauwe nagels of wondjes van te spelen, mee te helpen en klusjes.

Kinderarbeid ?? Dit kadert perfect in de maatschappelijke opvoeding van kinderen om zaken die ze mogen gebruiken netjes achter te laten na gebruik.

Het verwondert me dat je dochter je savonds niets verteld heeft van wat ze heeft meegemaakt. En moest je inderdaad een gezwollen voet of na enkele dagen geconstateerd hebben waarom je dan niet naar de dokter bent gegaan ?
Pas na 6 weken ?
Hoe ga je aantonen dat haar blauwe nagel van die bank was ?

Meeboo

#15 , 07 aug 2024 08:03

de nagel is geraakt en zal idd na een tijdje loskomen en er zal een nieuwe nagel groeien.

Welke medische kosten zou u willen terugvorderen? hier kan een dokter niets aan doen.

het is trouwens volledig normaal dat kinderen in de basisschool de laatste dag gebruiken om hun eigen lessenaar op te ruimen en leeg te maken.
geen enkel kind heeft de laatste schooldag nog echt les zoals u dat in uw hoofd heeft

Terug naar “Praat café”