Hallo,
Ik heb eind januari 24 een Land Rover Discovery 5 gekocht bij een zakelijke verkoper.
De wagen wil niet meer starten en ik heb een garagist laten komen. Bij het openen van de motorkap bleek er een marter in de motor te zitten. Ze hebben alles nagekeken en blijkt dat de motor vast is gedraaid. Ze hebben mij ook gezegd dat de marter alles mag stukbijten hierdoor de motor nog steeds los moet zitten. Het is volgens hun toevallig dat de marter aanwezig was en de motor volledig vast is gedraaid.
Manueel moet de motor nog gedraaid kunnen worden, dit heeft niets met elektronica te maken aangezien het roterende delen zijn.
Mijn vraag is. Op de factuur staat niets qua garantie. Blijkbaar is er dan 2jaar garantie van toepassing.
Valt het vastlopen van de motor ook onder garantie?
Er moet een nieuwe motor geplaatst worden. Dit zou rond de 12000 tot 14000€ kosten, geen idee of ze over een gereviseerde motor spraken.
Als dit inderdaad onder garantie valt zou ik dit graag laten herstellen onder garantie. Als dit niet onder garantie valt zou dit een zwaar financiële kater zijn van meer dan 20000€
De wagen is van 2017 en gekocht met 173000km. Ik heb er ongeveer 10000km mee gereden.
Wat zijn de mogelijkheden?
Alvast bedankt voor de reacties.