Reeds 4 jaar hebben wij een EPDM dak door X geplaatst waar wij het laatste jaar nu al 3 maar zichtbaar een redelijke hoeveelheid water binnen hebben. M’n eerste reactie was om te bellen naar de eigenaar van X, hij gaf een hele lange uitleg over de waarschijnlijkheid van een gevellek door de unieke combinatie van heel veel regen en harde wind uit een bepaalde windrichting. Hij raadde me aan om met de tuinslag de gevel nat te spuiten om het zo te simuleren. Ik had geen enkele indicatie om te twijfelen aan z’n advies en deed wat hij me vertelde en contacteerde ook de Architect en de schrijnwerker. Zij kwamen beiden onmiddellijk ter plaatse om het probleem te bekijken. Beiden gaven ze aan dat het onwaarschijnlijk was dat het probleem bij de gevel was en dat ik toch best X opnieuw contacteerde.
Maar X stelde me nogmaals gerust door te zeggen dat dit héél uitzonderlijk was die zich één keer om de 10 jaar voordeed. Maar toen we een tijd erna opnieuw water binnen hadden contacteerde maar hij bleef beweren dat het niet zijn probleem was en weigerde te komen, daarop begon ik heel hard aan te dringen. Toen er me plots in de namiddag iemand belde van X met de vraag of ze de volgende ochtend konden langskomen was dit niet mogelijk voor ons gezien wij afspraken hadden op het werk. De persoon aan de telefoon beloofde me dat ze me gingen bellen met een nieuw tijdstip.
Tijdens het wachten bleef ik niet bij de pakken zitten en sprak nogmaals met de architect die in tegenstelling tot X wel ter plaatse kwamen. Het leek ons een interessante piste om het water van ons zadeldak weg te leiden van ons plat dak via een afvoerbuis zodat daar bij hevige regen minder water op komt die voor problemen kan zorgen. Ik wilde afwachten of dit een oplossing was en liet X dus weten dat ik niet langer verwachtte dat zij gingen komen voor ik nog eens kon vaststellen dat het na het afleiden van het water geen oplossing was.
Je kan het al raden, gisteren hadden we opnieuw na een hevige bui water op onze plafond die naar binnen stroomde. Ik contacteerde X opnieuw met de vraag aub toch het probleem eens ter plaatste te komen bekijken wat ze tot nu toe nog altijd niet gedaan hebben. Tot nu toe ben ik altijd heel kalm gebleven en wilde ik ook via de verzekering X nog niet in gebreke stellen gezien ik niet geloofde dat dit onze communicatie tussen X en ons niet ten geode zou komen, maar nu hij vind dat ik moet stoppen met “lullen” en dat hij urgentere zaken heeft dan naar een dak komen kijken die in 4 jaar tijd 3 keer water binnen heeft.
Je kan je voorstellen dat ik bij iedere regenbui met een klein hartje kijk in ons plafond om te kijken of er geen water op staat. Ook op reis vertrekken doen we niet meer met een gerust gevoel. Ik wil dat dit probleem aangepakt wordt ook omdat ik bang ben dat dit voor schade gaat zorgen aan de dakconstructie of gaat beginnen schimmelen.
Mijn vraag is hoe deze community dit probleem zou aanpakken, ik ben een beetje ten einde raad en voel me volledig in de steek gelaten door X.