Beste,
Ik heb enkele dagen geleden een gaming laptop verkocht aan iemand op tweedehands (particuliere verkoop) met garantiebewijs dat ik had van Alternate met nog 1,5 jaar garantie.
1 dag later stuurt hij mij een bericht dat hij niet tevreden is over de batterij en dat ze veel te snel op gaat (2 uur) en wilt zijn geld terug. Ik heb voor hem wat mee opgezocht en enkele links doorgestuurd waarin staat dat de laptop inderdaad maar 2 tot 3 uur meegaat en dat hij wat moet tweaken in zijn energie instellingen om de batterij duur naar 4-5 uur te krijgen. ik had hem opvoorhand alle informatie gegeven over de laptop, links doorgestuurd welk type het is etc...
Koper eist zijn geld terug en wil mij de laptop teruggeven maar ik heb zoiets van nee sorry, jij hebt hem gekocht en ik ben geen "professionele zaak" waar je zomaar kan retouren, gekocht is gekocht.
2 dagen later krijg ik een mailtje binnen van hem dat hij me aanklaagt voor verborgen gebreken, hij is naar Alternate gegaan (heeft mij het bewijs gestuurd ter gratis reparatie onder garantie) en daar hebben ze geconstateerd dat inderdaad de batterij te snel leeg loopt, ze hebben de laptop binnengenomen onder de wettelijke garantie (en gaan hem dus gratis repareren) maar de koper wilt nog steeds zijn geld terug anders klaagt hij mij aan als verborgen gebreken. Ook wil hij een schadevergoeding van €150 euro voor de moeite die hij heeft gedaan om naar alternate te rijden en omdat hij de laptop 4 weken moet missen ter reparatie. Ik mag hierna de laptop terug gaan ophalen in alternate zolang hij maar zijn geld terug heeft.
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb reeds een nieuwe laptop gekocht en ben niet van plan om hem ten eerste zijn geld terug te geven en ten tweede een schadevergoeding te betalen? Of ben ik hier wettelijk verplicht toe?