Plaatsing pmd-zakken en restafval container

Eend
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plaatsing pmd-zakken en restafval container

#1 , 29 jul 2024 09:15

Goededag

Wij zitten met het volgende probleem:
Sinds kort is er iemand nieuw ingetrokken in onze blok en hebben we te maken met de eene discussie na de andere. Onze syndicus gaat mee in haar klachten en wil ons dingen verplichten.

Korte schets van onze blok: 4 units en 4 garages. Wij wonen op het gelijkvloers en bezitten 1 garage vooraan en 1 deel achteraan.
De garage achteraan is een grote garage dat in 2 stukken werd verdeelt. (Eigenlijk te klein voor 2 voertuigen) de garage is gesplits doormiddel van een tape in het midden, de oprit heeft geen scheidingslijn.

1. Wij hebben een hybride auto aangekocht en volgens een mede-bewoner mogen we onze auto niet opladen aan onze garage en moeten we maar opladen aan een publieke laadpaal.
Auto wordt opgeladen aan de garage achteraan omdat er vooraan geen oprit is. Ik heb aan de bewoner van het 2de deel gevraagd of het kwaad kan dat ik telkens achteraan sta uit beleefdheid en het was geen probleem. (Tot voorheen stond haar wagen daar nooit.) Plots wil ze haar wel achteraan kunnen parkeren.

2. Plots willen ze ons verplichten om onze vuilzakken en container in onze garage of tuin te plaatsen ipv op ons deel van de oprit aan onze garage achteraan. Er wordt ons zelf gezegd dat we maar een tuinhuis moeten installeren in onze tuin.

De overige appartementen worden bewoond door mensen die er alleen wonen, wij zijn een gezin van 4.

Onze vraag is wat kunnen ze ons verplichten? Het gaat hier over privé delen die van ons zijn waar de zakken en container staan.

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies.

Mvg

Thomas_A

#2 , 29 jul 2024 09:39

Waarover gaat het probleem met het opladen van de wagen? Veiligheid of stroomverbruik? In garages is de stroom regelmatig op de gemeenschappelijke teller. Uiteraard mag je hier dan niet privaat opladen.

Wat staat er in het RIO (Reglement van Interne Orde) over de plaatsing van het huisvuil? De oprit heeft waarschijnlijk juridisch geen “ons deel”, waardoor deze nu op een gemeenschappelijke plaats staat:

Eend
Topic Starter

#3 , 29 jul 2024 09:52

De elektriciteit werd getest en staat op onze eigen teller. De veiligheid werd ook getest en goedgekeurd.

Over de oprit staat er over de oprit enkel in dat de eigenaar van de unit instaat voor het proper houden van zijn deel.

Reclame

Thomas_A

#4 , 29 jul 2024 10:59

Waarom zou de syndicus jullie dan niet gelijk geven? Als iemand die regels wil aanpassen, moet het maar via de VME gebeuren.

basejumper

#5 , 29 jul 2024 19:55

Als u een garage vooraan heeft dient u uw eigen garage te gebruiken. U kan perfect een laadpaal in uw eigen garage zetten. Het loutere feit dat de eigenaar van de garage achteraan u een tijdlang toeliet op zijn/haar garage te parkeren geeft u geen recht om dat ook in de toekomst te doen. Het is haar garage…
Wat huisvuil betreft : gezond verstand zegt me dat afval dewelke buiten staat een aantrekking vormt voor muizen, ratten, marters, raven…. In de meeste VME mag je enkel de nacht voor vuilnis ophaling afval buiten zetten. Gezien u een garage vooraan en een deel achteraan bezit is er toch geen reden om dat buiten te zetten?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Eend
Topic Starter

#6 , 30 jul 2024 12:34

Als u een garage vooraan heeft dient u uw eigen garage te gebruiken. U kan perfect een laadpaal in uw eigen garage zetten. Het loutere feit dat de eigenaar van de garage achteraan u een tijdlang toeliet op zijn/haar garage te parkeren geeft u geen recht om dat ook in de toekomst te doen. Het is haar garage…
Wat huisvuil betreft : gezond verstand zegt me dat afval dewelke buiten staat een aantrekking vormt voor muizen, ratten, marters, raven…. In de meeste VME mag je enkel de nacht voor vuilnis ophaling afval buiten zetten. Gezien u een garage vooraan en een deel achteraan bezit is er toch geen reden om dat buiten te zetten?
De garage achteraan is een gedeelde garage waar ik ook eigenaar van ben, maar ze is te klein voor 2 wagens. De buur heeft het kleinste deel van de garage.

Er is hier geen verzamelplaats voor afval, dus waarom zou ik mijn afval dan niet tegen mijn draad mogen zetten?

Meeboo

#7 , 31 jul 2024 07:19

uw afval staat dan buiten de garage op gemeenschappelijke grond?

Eend
Topic Starter

#8 , 31 jul 2024 11:10

uw afval staat dan buiten de garage op gemeenschappelijke grond?
Neen, de oprit staat geschreven als privé en is mijn grond. Dus de container en volle pmd zakken staan op mijn grond tegen mijn omheining van mijn tuin. Zakken die niet vol zijn zitten in een vuilbak.

Daarom de vraag, ik snap niet dat ik aangesproken word voor iets dat op mijn privaat staat.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”