Bij de laatste belastingaangifte (formulier om in te vullen) van mijn moeder (gepensioneerd) merkte ik op dat er plots een btw nummer is ingevuld bij onderneming. Dit was niet aanwezig op vorige belastingsaangiftes.
Ik heb dit nummer opgezocht in het KBO en het is het oude btw nummer van mijn moeder. Nu weet ik dat een persoonlijk btw nummer levenslang blijft bestaan, maar niet meer actief hoeft te zijn.
In het KBO staat deze plots actief met een actieve vestiging in Middelkerke. Dit klopt enigszins, maar die winkel is al sinds midden jaren 80 overgenomen/stopgezet. Als je op het adres zoekt in het KBO kan je zien dat er daarna, en ook nu andere vestigingen daar waren van andere personen/venootschappen.
Om de gegevens in het KBO te kunnen corrigeren vragen ze een bewijs van schrapping van deze vestigingseenheid, maar van de jaren 80 hebben we daar geen papieren meer van.
Ik heb navraag gedaan bij de griffie van de rechtbank van Oostende waar ik vermoed dat destijds het handelsregister voor Middelkerke was.
Deze hebben geantwoord dat er bij hun geen gegevens bekend zijn van een handelsregister in Middelkerke op naam van mijn moeder. Wel wisten ze te vertellen dat er 2 registraties waren in een ander arrondissement. (Kan juist zijn, mijn moeder heeft meerdere winkels gehad.)
Nu is het raar dat ze die 2 terugvinden, maar geen in Middelkerke.
Wat kan ik doen om alsnog een bewijs te krijgen dat die vestigingseenheid sinds midden jaren 80 niet meer bestaat?