Domicilie na scheiding en ( ficaal) co-ouderschap

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
B. P
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Domicilie na scheiding en ( ficaal) co-ouderschap

#1 , 22 jul 2024 08:28

Hallo,
Ik ben sinds 15/6 gescheiden officieel via een echtscheiding onderlinge toestemming.
Ik heb 2 zonen van bijna 17.
Tot op heden hebben wij birdnesting (kinderen bleven in het huis en de ouders wisselden per week) toegepast zoals opgenomen was in onze eot en zouden dit doen tot onze zonen minimum 18 jaar werden.
Mijn ex partner heeft onlangs een huis gekocht en verhuist binnenkort daarheen en ik neem de gezinswoning over.
Dat verliep behoorlijk in het mate van het mogelijke na zo een scheiding.
Onze kinderen staan voor de helft fiscaal ten laste bij ons dus: kind 1: 1/2 bij de moeder en 1/2 bij de vader en voor onze andere zoon hetzelfde.
Mijn ex partner stelde me voor om de kinderen bij haar te domiciliëren en vertelde dat dat geen enkele impact heeft voor mij.
Ik stel mij daar vragen bij of dit wel degelijk klopt?
Ik ben ambtenaar op niveau D en heb geen groot loon. Mijn ex heeft een beduidend hoger loon en extra inkomsten uit verhuur extra woningen.
Mijn concrete vraag is dus de volgende:
Is er een impact op waar mijn 2 kinderen gaan gedomicilieerd zijn?
Alvast bedankt
Groeten bart

Marcus Aurelius

#2 , 22 jul 2024 13:48

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas_A

#3 , 22 jul 2024 15:07

Op zich is deze verhuis geen reden om niet langer aan fiscaal co-ouderschap te doen. Dat kan evengoed als jullie apart wonen of is dan zelfs logischer.

Er is inderdaad financiële impact als de kinderen niet meer bij u gedomicilieerd na staan. Gaat verblijf nog steeds 50-50 zijn? Worden er onderhoudsbijdragen betaald?

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”