meerdere inkomstenstromen, niet afhankelijk van samenwerking met 1 bedrijf

flopper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

meerdere inkomstenstromen, niet afhankelijk van samenwerking met 1 bedrijf

#1 , 21 jul 2024 14:15

Ik werk op zelfstandige basis samen met een bedrijf dat werkt volgens direct sales.
Ik heb een contract waarin mijn verplichtingen staan : opleidingen verzorgen voor de consulentes met de specifieke soorten opleidingen en hoeveel/maand.
Graag zou ik hiernaast mijn kennis in marketing willen "verkopen" via webinars aan geïnteresseerden die online business willen bouwen.
Ik zou eveneens graag aan de slag gaan met "Resell rights marketing" om een extra inkomsten stroom te genereren zodat ik niet langer afhankelijk ben van 1 bedrijf.
Kan men mij dit zomaar verbieden?
Ik meen dat mijn contract dan meer op schijnzelfstandigheid gaat lijken?

LeenW

#2 , 21 jul 2024 15:41

Een bedrijf dat u verbiedt andere klanten te hebben, is een standaardvoorbeeld van schijnzelfstandigheid.

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jul 2024 20:54

Eens dat dit moet kunnen. Natuurlijk is het uw opdrachtgever ook perfect toegelaten jullie contract op te zeggen volgens de contractueel voorziene mogelijkheden.

Niet uw vraag, maar denk eens na of dit de beste diversificatie is. Ik zit zijdelings in die sector en heb de indruk dat iedereen met iets van opleiding of ervaring in marketing dit soort webinars aanbiedt. Veel kaf tussen het koren.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”