Volmacht notaris aangifte nalatenschap

Dejosask001
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Volmacht notaris aangifte nalatenschap

#1 , 26 jun 2024 18:13

Een vraagje, nalatenschap met twee notarissen . Onze notaris wil een volmacht voor de aangifte van de nalatenschap te tekenen. Is dit perfect mogelijk zonder zorgen of tekenen we beter zelf ?

Rolstoel1

#2 , 17 jul 2024 23:35

Dat gebeurt vaak dat ze vragen een volmacht te geven aan hun of hun personeel.

Ik teken liever alles zelf. Als je nu al met 2 notarissen zit vermoed ik dat er een haar in de boter zit. Ik zat zo ooit eens met 4 notarissen, bewindvoerder en advocaat(de mijne) aan tafel.Ik luister graag mee, Een NJET kan u geld opleveren.

Jij jouw zin, ik dwing U niet naar die vergaderingen te gaan of alleen te gaan. Je mag een advocaat meenemen. Je kan zelfs volmacht geven aan een advocaat die jij zelf zoekt.

Een deftige/doorsnee (niet de duurste) advocaat zal indien mogelijk zijn ereloon terugverdienen (als er geld is natuurlijk). Door bvb niet met het eerste bod akkoord te gaan bij een verkoop van een huis. Kijk goed het contract tussen U en de advocaat na. Neem geen advocaat die geen contract durft voor te leggen of die over verloning vaag is.

Je erft niet elke dag, dus is het niet vreemd dat je er het maximale wil uithalen.

De waarheid weet je meestal nadien. Voor een notaris is het gemakkelijker werken met een volmacht. Een advocaat kijkt mee en adviseert Jij weet hoeveel er uit kan gehaald worden en of het de moeite is.

Als je geen ervaring hebt kan het handig zijn dat er iemand naast U zit.

Dejosask001
Topic Starter

#3 , 25 jul 2024 10:44

Dank je wel , en inderdaad heb intussen een raadsman genomen

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”