Hallo,
Mijn nieuwe verhuurders (man is advocaat btw) hebben zonder overleg extra zonnepanelen geplaatst, ondanks mijn bezwaren ervoor zowel mondeling vanwege mijn gevoeligheid voor elektromagnetische straling. Ik heb mijn bezwaren nogmaals duidelijk kenbaar gemaakt via mail om deze elders te plaatsen zonder response.
Als huurder heb ik toch recht op een gezonde en veilige leefomgeving. Ik maak me ook zorgen over de negatieve effecten die de zonnepanelen en hun omvormers hebben op lange termijn door hun elektromagnetische veld.
Gezien de 30 cm afstand tussen mijn hoofd en de zonnepanelen op het dak in mijn slaapkamer ervaar ik reeds lichamelijke symptomen en dit beïnvloedt mijn dagelijks leven en nachtrust. Had gevraagd om een oplossing voor de installatie, bijvoorbeeld het verplaatsen van de zonnepanelen of het uit te stellen tot na mijn verhuis, response is niet mogelijk, plaatsing is toch uitgevoerd.
Wat als de verhuurders niet bereid zijn om tot een onderlinge oplossing te komen, kan ik overwegen om juridische stappen te ondernemen voor huurgeschillen en gezondheidskwesties? Zijn er mogelijke juridische stappen die ik kan nemen, zoals het eisen van anti-stralingskosten of verhuiskosten of andere gezien het geen dringende zaak was, het plaatsen van extra zonnepanelen?
Alvast zeer dank voor jullie advies,
Met vriendelijke groeten,