Beste leden van dit forum,
Onlangs heb ik een oude boerderij in de streek rond Kortrijk aangekocht. De voorlopige verkoopovereenkomst werd getekend, de akte is nog niet verleden.
In die overeenkomst werd vastgelegd dat ik de inboedel (onroerende goederen) van dit huis mee overneem.
Dit was enerzijds een gunst naar de verkopers toe omdat het een hele klus zou worden om die boerderij leeg te halen, anderzijds staan er enkele zaken waarin ik nog interesse had. Een beetje de bluts met de buil, een hoop rommel en een paar leuke dingen dus.
De inboedel werd niet opgelijst.
Nu heb ik vastgesteld dat de verkopers (er zijn er drie, deze boerderij zat in verdeeldheid) spullen uit dit huis blijven weghalen. Ze komen toe met lege wagens, en ze vertrekken met volle wagens. Al tweemaal gezien en ook mensen uit de buurt bevestigen dit. Ik kan dit eigendom natuurlijk niet betreden, ik weet niet wat er precies wordt meegenomen. Het compromis stelt nochtans heel duidelijk dat de onroerende goederen in dit huis mee zijn besloten in de verkoop.
Ik heb de mensen in kwestie er op aangesproken en zij spraken over persoonlijke spullen die ze vergeten waren in dit huis. Ondertussen zijn ze nog een paar keer langs geweest, vanaf dan 's nachts.
Ik ben bereid om die mensen daar nog eens op aan te spreken, maar geduld heeft ook z'n limieten. Wat zijn mijn opties als deze 'plunderingen' blijven doorgaan?