Beste
Graag had ik even wat advies over hoe nu verder te gaan, hopend een escalatie te vermijden.
Tussen ons perceel & dat van de buren aan één zijde staat een rij coniferen. Deze zijn destijds geplant door de oorspronkelijke eigenaars (dewelke gebouwd hadden) en de buren. Na +40 jaar hebben deze wel hun beste tijd gehad en zijn ze aan het afsterven. (de laatste 4-6meter achteraan is zelfs helemaal kaal waardoor er inkijk is)
Bovendien zitten er her & der ook open plekken in waar onze hond door kan ontsnappen.
Enige tijd terug hebben we gepolst of we deze mochten uitdoen en een houten tuinafsluiting mochten plaatsen, op onze kosten.
Dit was in eerste instantie geen probleem, echter kwam men hier nadien op terug wegens niet mooi. (geen probleem, smaken verschillen en gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi)
Nu hebben we wel aangekaart dat er een oplossing moet komen want dat de hond kan ontsnappen, hier is geen reactie meer op gekomen en ik vermoed dat ze denken 'als we erover zwijgen lost het zichzelf wel op'.
Nu ben ik aan het twijfelen om de schutting op eigen grond te zetten, aangezien ik moet zorgen dat mijn hond niet de mogelijkheid heeft tot ontsnappen.
Wel had ik dan nog enkele vragen:
- Moet ik de buren hiervoor toestemming vragen?
- Wat met de huidige coniferen? Deze zijn reeds vrij breed geworden, mag ik ze vrij kort afscheren en dan de schutting zetten?
- Wat als deze de schutting niet overleven?
- Wat met de grond die ik 'afgeef'? De buren zijn ruim op leeftijd en mogelijks zal het pand na hen verkocht worden.