Beste
Wij hebben een keuken besteld bij een bekende keukenfirma. Sinds het plaatsen van de handtekening hebben we niets dan miserie.
Bij toonzaalbezoek werd ons gezegd dat 16 weken na bestelling geleverd kon worden. Na enkele weken bericht gekregen voor de opmeting (voorschot is hier al betaald) met het bericht op papier dat dit 16 weken na opmeting is en de keuken dus niet in week 18 maar week 28 geleverd zal worden. Ondertussen wonen we reeds 2 maanden zonder keuken en krijgen het bericht dat een deel van de keuken pas eind september geleverd kan worden (week 40).
Mail en telefoonverkeer is ronduit onbeschoft en er is geen enkele intensie om tegemoed te komen. opmerkingen als 'goh we hebben in oktober nog een beurs waar we plaatsers voor nodig hebben dus ik kan niet zeker zeggen dat eind september wel zal lukken'. Hier hebben wij uiteraard geen boodschap aan.
Wij willen ofwel een deelse terugbetaling wegens ongemak. (microgolf eten blijft niet smaken)
Ofwel zelfs gewoon een volledige annulering van de keuken en het volledig betaalde bedrag terugeisen.
Naar bedrag van schadevergoeding maken we geen extra uitgaven aangezien we gewoon 3x per week diepvriespizza eten. We hebben dus ook geen idee wat we kunnen eisen of waar we recht op hebben.
Bij volledige anulering staat in het contract dat wij 30% moeten betalen. Er staat echter niets in over het te laat opleveren langs hun kant en wat hier de gevolgen van zijn. Ik weet dus niet of wij de keuken kunnen annuleren en een volledige terugbetaling eisen.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt!