op 14/9/2023 had ik gedaan met werken. Mijn auto staat steeds op de parking naast het werk. Na het werk neem ik mijn voertuig en toen ik van de parking wilde rijden, heb ik eerst naar rechts gekeken en dan naar links.ik weet dat hier steeds fietser rijden aan de verkeerde rijrichting rijden. Vandaar dat ik dit steeds doe toen ik terug naar rechts keek hoorde ik een knal. Ikzelf stond nog steeds stil met mijn wagen en mijn achterwielen stonden nog steeds op de stoep.ik verschoot dat er plots een man op mijn wagen lag. Doordat de fietser tegen mijn rechterkant van de wagen knalde kon ik niet uitstappen aan de bestuurderskant en ben via passiegierskant uitgestapt. Heb onmidelijk dan gevraagd aan iemand om de hulpdiensten te bellen.Het is pas nadien dat ik vaststelde dat er een fietser op mijn wagen gereden was.
op 05/07/2024 kreeg ik te horen van de verzekering,
in deze zaak negatief te adviseren en kan de schade aan uw voertuig niet worden verhaald.Tegenpartij reed weliswaar in de verkeerde richting , maar u verliet een parking en voerde dus een manoeuvre uit. De bestuurder die een manoeuvre uitvoert moet absolute voorrang verlenen aan de andere weggebruikers, ongeacht diens rijgedrag.De stilstand wordt beschouwd als deze van het laatste ogenblik.
Moet ik dit bij mij neerleggen bij de beslissing of bij kan ik hiervoor ten rade gaan.