Kruis niet opgelicht, toch zware boete.

lawabiding
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kruis niet opgelicht, toch zware boete.

#1 , 04 jul 2024 19:01

Op de autosnelweg E40 ter hoogte van Bertem, om 17/4/24 rond 18:30 u., werd ik op het derde rijvak door de politie gefotografeerd als 'bewijs' dat ik een rood kruis boven het rijvak zou hebben genegeerd. Maar dat kruis was *niet opgelicht*: dat is mij duidelijk opgevallen toen ik het kruis naderde en eronder door reed. De autosnelweg zat stampvol en er was stapvoets file op de drie rijstroken, óók op het derde rijvak (allemaal zware overtreders? ondenkbaar). Wie toen ook op dat derde rijvak stapvoets reed en ook onterecht werd beboet, wordt uitgenodigd (met pseudoniem) dat hier te laten weten. Mijn betwisting werd niet aanvaard, zonder zelfs maar een zweem van 'verder onderzoek'.

Franciscus

#2 , 04 jul 2024 22:49

Politie heeft daar verder geen bevoegdheid in...
Het is de rechtbank die uitspraak doet over het al of niet gepleegd hebben van de 'overtreding'.
Is er een foto van of een vaststelling door een bevoegd ambtenaar?

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 jul 2024 23:03

Hoop op een themazitting in de rechtbank met de andere overtreders als je gedagvaard wordt ...

De fratsen van het Vlaams Verkeerscentrum blijven mensen achtervolgen.
De X kan ook een "portaal" eerder gehangen hebben
Die moet niet elk portaal herhaald worden
(open stellen moet met een groene pijl ... doet VVC doorgaans & al 2 decennia lang ook niet, ze zetten een snelheidsbeperking)

Installeer een dashcam is het beste advies ...

(allemaal zware overtreders? ondenkbaar)
Helemaal niet
Ooit in Antwerpen Oost richting Hasselt had VVC eens ALLE 4 rijstroken afgekruist zonder enige reden

Iedereen reed daar voorbij ....

Reclame

Franciscus

#4 , 05 jul 2024 00:41

Of op de ring indertijd aan de Groenendaallaan Merksen richting Antwerpen komende van richting Ekeren / Brasschaat / Nederland.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#5 , 05 jul 2024 15:11

Of op de ring indertijd aan de Groenendaallaan Merksen richting Antwerpen komende van richting Ekeren / Brasschaat / Nederland.
Ik heb -gelukkig- niet al hun fratsen met die dynamische signalisatie gezien, maar dat is gestart van het moment dat ze er stond ... 2004 ergens ... en nooit meer gestopt

Probleem is zoals steeds de bewijslast

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”