poetshulp veroorzaakt schade

cesto
Topic Starter

poetshulp veroorzaakt schade

#1 , 04 jul 2024 15:11

Een poetsvrouw heeft een aantal kranen beschadigd in onze woning. We hebben de schade gemeld aan het poetsbureau met de bedoeling dat de verkering zou tussenkomen. Dit is echter niet gebeurd omdat de poetsvrouw de feiten blijkbaar heeft ontkend. Aangezien het poetsbureau aansprakelijk blijft hebben we het in gebreke gesteld, helaas zonder succes. Het poetsbureau heeft nooit gereageerd op onze brieven. Staan we stevig in onze schenen om een schadevergoeding te vorderen via het gerecht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 04 jul 2024 15:15

Kan u iets bewijzen zonder medewerking van de poetsvrouw?

cesto
Topic Starter

#3 , 04 jul 2024 15:23

Mijn bewijzen zijn:
- die poetsvrouw heeft regelmatig (wekelijks) bij ons gewerkt gedurende 5 jaar. Niemand ander heeft die kranen gekuist;
- in de foto's zie je wel diepe krassen, eventueel kan ik van de fabrikant een verklaring krijgen dat de kranen niet herstelbaar zijn;
- die poetsvrouw heeft spontaan voorgesteld dat haar man die in de bouw werkt, de kranen zou komen herstellen (?? vraag niet hoe!). Dit bewijst volgens mij dat ze zich wel schuldig voelde.

Reclame

Meeboo

#4 , 04 jul 2024 15:24

"Niemand ander heeft die kranen gekuist"

hoe bewijst u dit?

LeenW

#5 , 04 jul 2024 15:24

Bovendien, hoe bewijst u dat de schade door het kuisen is veroorzaakt?

cesto
Topic Starter

#6 , 04 jul 2024 15:29

"Niemand ander heeft die kranen gekuist"

hoe bewijst u dit?
Natuurlijk kon ik een dag plotseling opstaan, een schroevendraaier halen en de kranen zelf gaan krassen. Maar als dezelfde poetsvrouw elke week bij jou thuis komt werken is het logisch dat zij de badkamer kuist.

cesto
Topic Starter

#7 , 04 jul 2024 15:31

Bovendien, hoe bewijst u dat de schade door het kuisen is veroorzaakt?
Breedte en richting van de krassen wijzen op de ruwe kant van een spons.

lukasi

#8 , 04 jul 2024 15:32

Dat uw poetsvrouw wekelijks al 5 jaar bij u kuist is geen bewijs dat zij de kranen heeft beschadigd.
Bewijs dat er niemand anders die kranen heeft gepoetst voor het zelfde geld heeft iemand met zand aan zen pollen aan die kranen gezeten om zen handen te wassen.... ik zeg maar iets.
Foto's bewijzen alleen dat er schade is, niet WIE de schade heeft gemaakt.
Dit is geen bewijs dat zij het heeft gedaan, kan net zo goed uitgelegd worden als : meneer was heel agressief en beschuldigde met ten onrechte dat ik die kranen kapot had gedaan en ik wou naar huis en ik mocht niet dus heb dan maar gezegd dat mijn man in de bouwwerkt en die kranen zou herstellen .

Veel kans dat dit als een boemerang in uw gezicht terug komt.
Denk dat je binnenkort op zoek moet naar een poetshulp.

Wat ik me wel afvraag: waarom schakel je niet je eigen verzekering in ? Je weet toch dat je verplicht bent om huispersoneel te verzekeren ?

cesto
Topic Starter

#9 , 04 jul 2024 15:38

Dat uw poetsvrouw wekelijks al 5 jaar bij u kuist is geen bewijs dat zij de kranen heeft beschadigd.
Bewijs dat er niemand anders die kranen heeft gepoetst voor het zelfde geld heeft iemand met zand aan zen pollen aan die kranen gezeten om zen handen te wassen.... ik zeg maar iets.
3 kranen op dezelfde manier beschadigd met vuile handen? :shock:
Foto's bewijzen alleen dat er schade is, niet WIE de schade heeft gemaakt.
Dit is geen bewijs dat zij het heeft gedaan, kan net zo goed uitgelegd worden als : meneer was heel agressief en beschuldigde met ten onrechte dat ik die kranen kapot had gedaan en ik wou naar huis en ik mocht niet dus heb dan maar gezegd dat mijn man in de bouwwerkt en die kranen zou herstellen .
Dat onzin dat haar man de kranen wou komen komen herstellen, heeft zijzelf enkele weken later per whatsapp geschreven zonder dat we contact hadden gezocht met haar.
Veel kans dat dit als een boemerang in uw gezicht terug komt.
Denk dat je binnenkort op zoek moet naar een poetshulp.

Wat ik me wel afvraag: waarom schakel je niet je eigen verzekering in ? Je weet toch dat je verplicht bent om huispersoneel te verzekeren ?
Welke verzekering zou ik moeten inschakelen? In het geval van werkrelaties komt de familiale verzekering niet tussen, heb ik als antwoord gekregen. Poetshulp in privé woningen zijn trouwens verzekerd door hun poetsbureau.

Meeboo

#10 , 04 jul 2024 15:44

En welk materiaal heeft de poetshulp hiervoor gebruikt? Eigen materiaal of materiaal dat u voorzien heeft?

LeenW

#11 , 04 jul 2024 15:45

Ik vrees dat u onvoldoende bewijs heeft om hier een zaak van te maken. In het vervolg poetsvrouw meteen laten tekenen voor schade en foto's maken.

cesto
Topic Starter

#12 , 04 jul 2024 15:50

En welk materiaal heeft de poetshulp hiervoor gebruikt? Eigen materiaal of materiaal dat u voorzien heeft?
Materiaal dat wij hadden voorzien, maar wel op verkeerde manier. Een verchroomde kraan reinigen met een ruwe spons is hetzelfde als gekleurde was doen met bleekwater. Trouwens, na 5 jaar kende ze de woning en een poetsmateriaal wel goed.

cesto
Topic Starter

#13 , 04 jul 2024 15:58

In het vervolg poetsvrouw meteen laten tekenen voor schade en foto's maken.
Natuurlijk, maar we waren niet thuis toen ze die dag onze woning verliet

josciscojos
Juridisch actief: Nee

#14 , 04 jul 2024 22:56

Na 5 jaar beschadigd ze de kranen.....met materiaal dat U had voorzien.

Dan zul jij deze keer slecht materiaal voorzien hebben!!!

Denk dat je de fout eerder bij jezelf moet zoeken.

Groetjes

cesto
Topic Starter

#15 , 04 jul 2024 23:16

Na 5 jaar beschadigd ze de kranen.....met materiaal dat U had voorzien.

Dan zul jij deze keer slecht materiaal voorzien hebben!!!

Denk dat je de fout eerder bij jezelf moet zoeken.

Groetjes
Wat voor fout zou ik bij mezelf moeten zoeken? Was jij aanwezig? De poetsvrouw kan na 5 jaar geen fout gemaakt hebben, terwijl ik die de kranen zelf heb gekozen, gekocht en geplaatst, nu opeens "slecht materiaal" zou hebben voorzien (welk materiaal trouwens?). ik zou de poetsvrouw vervolgens gedwongen hebben om deze keer dat nieuwe, niet gepaste materiaal te gebruiken, om haar nadien te beschuldigen van mijn kranen te hebben beschadigd :shock: ... Heel overtuigende redenering...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”