plaatsen airco's op gemeenschappelijke muur buren

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Duym
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

plaatsen airco's op gemeenschappelijke muur buren

#1 , 02 jul 2024 08:12

Beste,

Wat als er airco's (3) geplaats werden op een met de buren gemeenschappelijke scheidingsmuur, er is dus 0 meter afstand met de erfgrens. Moest die plaatsing aangevraagd worden aan de gemeente (Wilrijk) en zo ja, door wie als het gaat over een appartementsgebouw, en wat als dat niet gebeurd is?

Alvast bedankt voor de reactie.

Sirkii

#2 , 02 jul 2024 08:36

Je hebt al eerst het akkoord nodig van de VME en van de (VME van) de buur. Mocht ik je buur zijn en er ook maar de minste lawaaihinder dan zou je ze al direct kunnen wegnemen. Sommige mensen denken dat alles kan ….

Duym
Topic Starter

#3 , 02 jul 2024 18:14

Sirkii, ik ben als mede-eigenaar geen vragende partij voor die airco's, integendeel. Maar wat als de VME met een 2/3de meerderheid toestemming gaf om op die scheidingsmuur drie airco's te plaatsen (wat vele jaren terug gebeurde), en er geen buur reclameert? Kan ik het die mede-eigenaar moeilijk maken door de bevoegde instanties op de hoogte te brengen dat voor die plaatsing nooit een aanvraag werd ingediend, wat ik zeker weet? En welke instanties zijn dat?

Reclame

mava105

#4 , 02 jul 2024 20:03

Bij mijn weten moet er geen bouwvergunning, noch toestemming van de buurman. aangevraagd worden voor een airco. De airo hangt immers op een GEMEENSCHAPPELIJKE muur . Hij mag wel geen geluidshinder vormen.

Duym
Topic Starter

#5 , 02 jul 2024 21:29

Beiden bedankt voor de reactie.

Terug naar “Stel een vraag”