Ik werk sinds januari dit jaar bij mijn huidige werkgever. Steeds met contract bepaalde duur van 3 maanden.
Nu liep mijn huidige contract af op 30/06 en zou ik opnieuw een verlenging krijgen voor 3 maanden.
Echter heb ik hier 3 weken lang al om moeten ´zagen´ om dit in orde te brengen en is het uiteindelijk pas afgelopen vrijdag (28/6) opgemaakt en doorgestuurd naar mij. Echter was ik die dag afwezig en hebben ze het enkel naar mijn werkmail gestuurd.
Maar door de enorme vertraging heb ik dus aanstaande maandag geen getekend contract, maar wordt er natuurlijk wel verwacht dat ik ga werken.
Het opgemaakt contract moet ik zelf nog ondertekenen, maar is ook nog niet ondertekend door de werkgever...
Mag ik dan eigenlijk maandag wel werken zonder contract? En wat kan ik doen als dit niet het geval is?
Ps: het is niet dat ik niet wil werken! Het is dat ik een duidelijk pijnpunt in ons bedrijf wil aanhalen! Want er zijn meerdere medewerkers aan het werk (al weken tot maanden) zonder getekend contract van de baas. En zij mogen daar dan mee akkoord zijn, ik niet! Het is hun taak om hun zaken op orde te hebben, zodat wij niet onwettig aan het werk zijn
Dus ik hoop hiermee ook mijn collega´s te kunnen helpen!