kinderen

ingrid
Topic Starter

kinderen

#1 , 28 jun 2006 10:05

Kan er iemand mij vertellen vanaf welke ouderdom men minderjarige kinderen alleen thuis mag laten. Is er over dat onderwerp in het burgerlijk wetboek ergens sprake. Mijn oudste zoon is 15 en wil natuurlijk niet meer naar een opvang in de vakantie. Mijn tweede zoon van 11 wil woensdagnamiddig na de school van 12 tot 17 uur alleen thuis blijven. Mijn jongste zoon van 7 wil niet altijd met me mee naar de winkel en wil dan alleen een half uurtje thuisblijven. Kan dit, mag dit en mag mijn oudste zoon al eens passen op de twee jongste kinderen.
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 28 jun 2006 16:42

kinderen mogen alleen thuis blijven van zodra zij daar toe bekwaam zijn.
de wet voorziet hier geen leeftijd

Het is natuurlijk wel zo dat je zoontje van 7 alleen laten meer gevaren in houd dan je zoon van 15.

En vanaf 16 jaar mogen kinderen zelfs gaan babysitten via de bond der jonge en grote gezinnen. Waarom zijn een 15 jarige dan niet een paar uur op zijn/haar jongere broers en zussen mogen letten.

Je moet natuurlijk wel goed inschatten wat de gevaren zijn om je kids alleen te laten, sommmige kan je reeds van af hun 6 een half uurtje alleen laten, met andere kan je dat nooit.

Lex

#3 , 30 aug 2006 14:29

Alles is relatief...zo zou ik SPERWER (Grapje JH.) geen minuut met mijn kinderen alleen laten.

?oit,het is aan een ouder om te (be)oordelen of een kind in staat is om voldoende verantwoordelijkheid aan de dag te leggen.

Reclame

sperwer

#4 , 30 aug 2006 15:48

Alles is relatief...zo zou ik SPERWER (Grapje JH.) geen minuut met mijn kinderen alleen laten.

?oit,het is aan een ouder om te (be)oordelen of een kind in staat is om voldoende verantwoordelijkheid aan de dag te leggen.
Nee, die zijn nog te klein om met mij jou hoofdpijn te bezorgen

interceptor

#5 , 31 aug 2006 09:52

Ingrid.

Maak wel dat je kids u kunnen bellen op bv je gsm of dat ze iemand anders kunnen bereiken MOEST er iets zijn.

groetjes

Terug naar “Andere”