EU-Werkzoekende die baan heeft gebonden

farhadmkhan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

EU-Werkzoekende die baan heeft gebonden

#1 , 26 jun 2024 21:54

Beste leden,

Ik heb een nederlandse nationaliteit en ben nu woonqchtig in Belgie.

Ik ben sinds 8 mei geregistreert in Boom en heb ook een bijlage 19 als eu-werkzoekende. Ik heb een positieve woonstcontrole gehad en heb sinds 10 juni een contract van onbepaald duur bij Samsung gekregen.

De dienst vreemdelingen bij me lokale gemeente in Boom heeft bevestigd dat mijn dossier nu compleet is en dat ze advies hebben gevraagd aan DVZ over mijn lang verblijf hier en een ID kaart. Ik heb ook mijn loonbrief van juni aan hun verstuurd(2514 bruto per maand).

Ik ben benieuwd of ze mijn verblijfsrecht gaan erkennen of niet? In eerste instantie hadden ze gezegd dat ze een statuutsverandering zouden doen zodra ik een contract van onbepaalde duur heb maar sinds ik mijn baan heb zeggen ze opeens ze doen dat enkel als het logisch is.

En toen hebben ze opeens gezegd dat ze advies hebben gevraagt aan DVZ over mijn dossier.

Wat houdt dit precies in en wat denken jullie, doet mijn gemeente moeilijk of zullen ze me verblijfsrecht wel erkennen?

Met vriendelijke dank,

Farhad

Franciscus

#2 , 26 jun 2024 22:03

Het is steeds DVZ die de beslissingen neemt niet dienst vreemdelingen van gemeente Boom.

farhadmkhan
Topic Starter

#3 , 26 jun 2024 22:08

Hi franciscus

Ik dacht dat de gemeente ook onmiddelijk je verblijfsrecht kan erkenne zonder tussenkomst van dvz.

Maar in mijn situatie, denkt u dat ik wel voldoe aan alle regels zodat mijn verblijfsrecht word erkent?

Reclame

Franciscus

#4 , 27 jun 2024 21:22

Neen dat kan een gemeente niet. Die geven enkel de info door aan DVZ.
Gezien wij uw case niet kennen is het niet aan ons om daar een uitspraak over te doen.

Maar als u de Nederlandse Nationaliteit hebt zie ik niet direct problemen ...alleen weet ik dat een procedure soms lang kan aanslepen.

Is het een bijlage 19 als EU burger of een bijlage 19 ter als familielid van een EU burger in uw geval van de NL nationaliteit?

farhadmkhan
Topic Starter

#5 , 27 jun 2024 23:33

Hey franciscus,

Het is een bijlage 19 als eu burger, ze hadden "eu-werkzoekende" aangevinkt op mijn bijlage 19.

Ik heb zelf de nederlandse nationaliteit en paspoort.

Ik kon wel aanmelden als familie lid van mijn broer die de belgische nationaliteit heeft maar was dat vergeten te zeggen tijdens mijn bijlage 19 afspraak en toen ze me vroegen waarom ik hier was zei ik dat ik werk zoek. En inmiddels heb ik een contract van onbepaalde duur dus had de gemeente van boom gezegd dat mijn dossier nu compleet is en doorverstuurd naar DVZ.

farhadmkhan
Topic Starter

#6 , 27 jun 2024 23:34

Wanneer u zegt dat het lang kan aanslepen, hoelang kan dat zijn bijvoorbeeld?

Franciscus

#7 , 28 jun 2024 08:49

Eens lezen wat er staat bij bijlage 19
https://www.vreemdelingenrecht.be/verbl ... umenten-en

farhadmkhan
Topic Starter

#8 , 28 jun 2024 10:08

Dus in precipe moet ik gewoon afwachten wat de beslissing van DVZ is over mijn lang verblijf hier?

Met bovenstaande situatie van mij, nederlandse paspoort, bijlage 19 als eu werkzoekende en een contract van onpebaald duur. Zouden ze mijn verblijfsrecht erkennen?

farhadmkhan
Topic Starter

#9 , 28 jun 2024 10:09

Dus in precipe moet ik gewoon afwachten wat de beslissing van DVZ is over mijn lang verblijf hier?

Met bovenstaande situatie van mij, nederlandse paspoort, bijlage 19 als eu werkzoekende en een contract van onpebaald duur. Zouden ze mijn verblijfsrecht erkennen?

Terug naar “Administratief recht”