Beste,
Allereerst al verontschuldigingen voor mijn lange bericht, wij hebben in November 2023 een pakketreis geboekt via neckermann om te vertrekken op 23 juli 2024.
Eerst hadden we een voorschot betaald, en op de uiterste betaaldatum (10/06/2024) hebben we de rest van de reissom betaald, later die dag kregen we een telefoontje van Neckermann dat FTI Duitsland failliet was gegaan en FTI Frankrijk (bij wie ze onze reis hebben georganiseerd) snel zou volgen en dus het onzeker was of we op reis gingen kunnen vertrekken.
Nu heeft mijn vrouw zich aangesloten bij een groep met gedupeerden van dit debacle en blijkt dat neckermann dit al veel langer wist. Mensen dat een email hebben gekregen hieromtrent op 4/06 (mijn vrouw heeft de email doorgestuurd gekregen. Hadden we dit op tijd geweten hadden we natuurlijk de rest van dit saldo niet betaald (wat neckermann zelf ook aanraad) dus ik vroeg mij enkele dingen af.
Als ons geld nog bij neckermann zit hebben we dan het recht om dit terug te eisen en dat dit onmiddellijk word terugbetaald?
Wat zijn onze opties? Want het feit blijft dat zij op de hoogte waren en al dan niet moedwillig ons het geld hebben laten overmaken zonder dat we met zekerheid zouden kunnen vertrekken.
In geval dat dat dit niet zou zijn, krijgen we het geld dan terug? Want voor FTI Duitsland is dit wel het geval (Duits terugbetalingsfonds) maar FTI Franktijk ben ik niet zeker van.
Alvast bedankt voor de hulp