Mondelinge overeenkomst

vaderW
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Mondelinge overeenkomst

#1 , 23 jun 2024 11:47

Mijn dochter en haar partner kopen een huis, daar zij geen geld hebben komen wij overeen(mondeling) dat haar erfenis van de mama gebruikt wordt voor de registratie kosten bij aankoop. Daar er werk aan het huis is ben ik dus bereid de nodige kosten voor hen te betalen mits deze terug te geven (lening). Zo gezegd zo gedaan, door bepaalde omstandigheden ontbinden ze hun wettelijke samenwonen en moet er dus een verdeling van het huis zijn. Nu wilt de ex van mijn dochter het geleende geld niet terug betalen. Hij ontkend alle mondelinge afspraken. Had verschillende keren gevraagd om iets te tekenen en weigerde al jaren. Wat nu? hoe kan ik mijn geld terug krijgen (ongeveer 54 000 euro)

Thomas_A

#2 , 23 jun 2024 12:28

Ik raad u aan om juridisch zo juist mogelijk te zijn om bruikbare antwoorden te krijgen.

Wat bedoelt u met we komen overeen dat de erfenis van de mama gebruikt wordt? Haar moeder is overleden? Wie was de erfgenaam? Indien uw dochter, is er geen overeenkomen aan en bent u geen partij. Indien u (bv. door een langst leeft clausule), kan het een lening van u aan uw dochter zijn maar geen erfenis.

Hoe is de verdeling van de aankoop beschreven in de aankoopakte en indien deze niet overeenkomt met de realiteit: waarom? Wettelijk samenwonenden hebben geen gemeenschappelijk vermogen.

Waarom is het uw geld en niet dat van uw dochter?

Sirkii

#3 , 23 jun 2024 18:59

Als je niet kan bewijzen dat het geld van uw dochter was (erfenis, akte, leningsovereenkomst) en de woning samen aangekocht werx dan zal het 50/50 worden bij verkoop ;-(

Reclame

Lanox

#4 , 24 jun 2024 10:52

U spreekt over een lening. Zijn er hier al schijven van terugbetaald, en op welke manier? vb Overschrijving met melding terugbetaling lening zou u al kunnen gebruiken om aan te tonen dat er wel degelijk een lening is.

Terug naar “Echtscheiding”