Bovengrondse mazoet tank aanwezig

Miranda007
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bovengrondse mazoet tank aanwezig

#1 , 16 jun 2024 13:44

Wij Staan op punt de definitieve verkoopacte te gaan tekenen nu staat er in de acte geen stookolie tank aanwezig terwijl deze woning word verwarmd met stookolie en de tank net zoals de ketel beneden in de kelder staat
Deze werd wel vermeld in het koop verdrag bij de immo.
Nu hebben we een vermoeden dat deze lekt we zijn er ondertussen al 2x geweest bij de bezichtiging en naderhand nog eens en iederekeer ligt er een plasje maar ruikt naar niks de eerste keer dacht ik regenwater omdat het zo hard had geregend en was binnen gelopen maar de laatste keer gingen we kijken en lag er enkel daar nog een plas maar geen geur van mazoet wel is deze tank erg verroest langs buiten maar er was niks aan volgens de makelaar.
Maar dit doet mij toch wel na denken wat als deze tank lekt en er een nieuwe moet komen ps huis licht in walonie ostbelgien
Wat als ze toch lekt en er staat geen stookolie tank aanwezig
Of het word verandert dat ze er wel staat en blijkt toch dat ze lekage vertoond voor wie zijn de kosten als de acte is getekend Mvg miranda 007

Sirkii

#2 , 16 jun 2024 14:37

In Wallonië moeten bovengrondse tanks vanaf 3.000 l gekeurd worden. Kleinere niet maar ik zou een keuring “eisen” (die je desnoods als koper apart betaalt). Daar het een gekend gebrek betreft zal mi de kost voor de koper zijn tenzij de tank niet gekeurd is doch moest gekeurd zijn. Als de tank moest gekeurd zijn doch dat niet is dan wordt normaliter vulling geweigerd door de stookolieleverancier.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 16 jun 2024 15:46

Als u enkel de definitieve akte nog moet gaan tekenen is het te laat, dan heeft u de woning al gekocht ...

Reclame

bosprocureur

#4 , 16 jun 2024 16:46

Al gekocht ?

Ja en neen.

Enerzijds staat in de verkoopsovereenkomst ( "koop verdrag van de immo " ) wel degelijk dat er een tank aanwezig is, en de notaris "vergeet" dat in de akte te vermelden.

Een goede raad : die akte wordt NIET getekend zolang die vergissing (?) niet rechtgezet is, in de akte zelf.

Terug naar “Kopen”