Beste,
onlangs heb ik mij domweg geregistreerd op een veilingswebsite. Ik heb hier 2x een bod geplaatst op korte tijd, gelukkig heb ik deze kunnen laten annuleren. Deze veiling was gelukkig nog lopende, heeft dit er onder andere iets mee te maken ?
Ik had meteen per email en telefonisch contact opgenomen met de receptioniste. Deze deed hier gelukkig niet moeilijk over en heeft dit per direct geannuleerd voor mij. Wat ik wel raar vind, want volgens de voorwaarden van een veiling is elk bod toch bindend? Was deze receptioniste van goede wil, of heb ik echt gewoon geluk gehad dat deze dit wilde annuleren ? Ik vraag dit liever na, omdat ik niet zo bekend ben met deze wetgeving en soms impulsieve beslissingen neem waar ik achteraf enorm veel spijt van kan krijgen!
Mijn vraag is ook, kan een receptioniste zomaar een bod intrekken, zonder dit verder na te kijken of heeft zij dit toch eerst moeten navragen aan de veilingmeester? Ik had een bod gedaan en 5min erna heeft zij dit er al af kunnen halen...Zo snel kan zij dit toch niet navragen volgens mij en goedkeuring rijgen...Het ging om een redelijk hoog bedrag3.800 euro. Een dame van de receptie kan/mag deze keuzes zomaar maken? Ik had ook niet de bedoeling op deze website terecht te komen en al zeker niet om een bod uit te brengen... Wat helaas toch gebeurd is. Is dit dan een veilige website, en kan ik hier wel ongestoord op bieden, of heb ik deze keer echt gewoon geluk gehad met de goede wil van de receptioniste en kan diezelfde receptioniste ook gewoon de volgende keer dat ik of iemand anders bied gewoon weigeren dit bod terug te trekken en dit wel gewoon laten doorgaan ? Uiteraard ben ik wel blij dat zij dit heeft willen annuleren, maar het is iets dat ik mij nu afvraag, en op internet zelf vindt ik deze informatie helaas niet terug.
Met vriendelijke groeten