Hi allen,
Ik zit met een stoem ding.
Ik ben een lichte snelheidsovertreding begaan; ik heb 60 gereden waar je maar 50 mag, net niet snel genoeg vertraagd voor het bord van de bebouwde kom.
Maandelijks passeren er GAS-boetes in mijn postbus, waarvan er geen enkele authentiek is. Daartegenover krijg ik wel 2-3x per jaar een politie boete voor lichte snelheidsovertredingen, die betaal ik direct vanuit policeonweb gezien ik de authenticiteit direct kan bevestigen.
Ik wist ten eerste niet eens dat men een GAS boete stuurde voor snelheidsovertredingen, dus ik heb het gewoon genegeerd en bij de rest van de valse gas documenten gesmeten.
Het blijkt nu dat 1 van de GAS boetes WEL authentiek was; een snelheidsovertreding in mijn stad.
Krijg ik dan wel een uitnodiging van de deurwaarder tot betaling, een boete van 52 EUR is plots 250 EUR geworden; ik neem direct contact op met de GAS dienst om toelichting te krijgen van de situatie; pas na het versturen van een mail heb ik een gedetailleerde uitleg gekregen van de overtreding + foto's.
In mijn ogen begint het dossier pas echt vanaf dat moment, want tot daar aan toe heb ik nog niets gezien behalve een betalingsuitnodiging, mijn nummerplaat in een standaard tekst template en mijn naam + adres, allemaal zaken die je makkelijk kan terugvinden. Zo kan ik dus ook voor heel mijn straat gas boetes opstellen.
Ik heb dus gevraagd aan de GAS dienst om de deurwaarders kosten omwille van de bovenstaande reden te annuleren en mij de boete zelf te laten betalen, hier hebben ze geen gehoor aan gegeven en heb ik een brief van de deurwaarder in ontvangst mogen nemen voor 450 EUR.
Ik vind het gewoon gek voor woorden dat men zelfs durft te pushen met zo'n verouderd systeem. Ik ben eigenlijk totaal niet akkoord met de situatie.
In tussentijd heb ik de boete betaald maar ik loop zuur. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Ik ben echt wel geneigd om hiervoor een dossier op te starten en een ingebrekestelling uit te sturen naar de gas dienst.