Onbewoonbaar appartement

Kiana123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Onbewoonbaar appartement

#1 , 13 jun 2024 00:10

Hallo allen.

Ik ben alleenstaand studente en wacht op dit moment op de uitslag van de burgemeester. Volgens Vlaams Wonen kan het appartement onbewoonbaar/ongeschikt verklaard worden.

Kan ik ondanks het wachten op de uitslag reeds mijn opzeg geven? Is het gegeven van opzeg nog van toepassing bij nietigverklaring van de huurovereenkomst?
Kan ik, indien ik nu opzeg, nog steeds de mogelijkheid genieten om huur terug te vorderen via de vrederechter?
Kan ik een andere huurovereenkomst tekenen tijdens mijn huurcontract dan wel tijdens mijn eventuele opzeg?

Ik had graag geen commentaar. Als studente is het moeilijk genoeg in combinatie met studie en werk.

Freec

#2 , 13 jun 2024 08:11

Beetje meer uitleg is wel nodig.

Is er al een verslag van woningonderzoek?
Heb je de huisbaas al tijd gegeven om fouten te herstellen?
Heb je uw verhuurder op de fouten gewezen voor het woningonderzoek

Kiana123
Topic Starter

#3 , 14 jun 2024 11:23

Beste Freec

Voor het ingestelde onderzoek had ik reeds een aangetekende zending verstuurd. Hij heeft deze niet opgehaald. Bij het onderzoek van de woning is eerst een waarschuwingsprocedure opgestart en het verslag luidt als onbewoonbaar/ongeschikt. Deze aangetekende brief heeft hij eveneens niet opgehaald.

Nu heeft Vlaams Wonen een verslag opgesteld met als advies onbewoonbaar/ongeschikt. We zijn al zeker drie maand bezig met de procedure en hij doet niets.

Reclame

justice speaker

#4 , 14 jun 2024 11:32

Indien uw appartement onbewoonbaar is verklaart moet u zich wenden tot de gemeente waar u verblijft. Zij dienen te zorgen voor een woning. Ik zou een procedure starten bij de vrederechter voor een ontbinding van het contract met schadevergoeding.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Freec

#5 , 14 jun 2024 11:46

Persoonlijk raad ik u aan om een advokaat te nemen. Of een prodeo, als je er recht op hebt.

Terug naar “Huren”