glazen deur

KJ86

Re: glazen deur

#16 , 10 jun 2024 18:50

Dat is niet de dragende structuur, dat zijn de akoestische matten onder de chape die na verloop van tijd samendrukken.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 11 jun 2024 23:49

maar als alleen het plafond gezakt zou zijn, is er geen verklaring waarom de deur onderaan zou schuren.
Het minste dat daar ook maar een beetje horizontale verschuiving bij zit, gaat dat de deur doen kantelen hé als die in vloer en plafond zit

(vandaar: waterpas, kruislaser ...)

Maar de Vraagsteller hield weer info achter ... :mrgreen:
Bij de bovenbuur is er tegelijk een spleet van meerdere mm ontstaan tussen zijn plint en zijn vloer
Jullie zijn dus al met 2 met schade ...

Thomas Morus
Topic Starter

#18 , 12 jun 2024 00:25

Zoals vermeld in mijn vraagstelling kende ik de oorzaak reeds. Die werd vastgesteld door ingenieur-architect.
Mijn vraag is puur juridisch en in het geheel niet technisch. Dit is toch een juridisch forum..... :? :? :?

Mijn vraag in #1 vermeldde dat dan ook duidelijk::

"#1: Ik heb een glazen deur in mijn appartement halverwege een gang. Deze deur reikt van plafond tot vloer en van muur tot muur.
Sedert enige tijd klemt deze glazen deur tussen plafond en vloer en kan daardoor niet meer gebruikt worden. Oorzaak is het minimale "zetten" van de vloerplaat tussen mijn appartement en het bovenliggende appartement. Ingevolge de soort van het gebruikte glas kan de deur niet ingekort worden. Ze zou vervangen moeten worden door een iets kleinere deur. De tienjarige waarborg is voorbij.

Ik vraag me af of dit kan beschouwd kan worden als gevolgschade van een gebrek van de gemene delen, waardoor de VME zou moet tussenkomen in de kosten van een nieuwe deur."
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

KJ86

#19 , 12 jun 2024 10:12

Het antwoord is in dat geval, ja, het spreekt voor zich als een gebouw op instorten staat dat de VME zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#20 , 12 jun 2024 16:33

De gemene delen zijn van de VME
Als daar iets mis mee gaat, waarom zou dat dan niet de verantwoordelijkheid zijn van de eigenaar(s) / de VME ?
Als wat er mis gaat ook schade toebrengt, is dat de verantwoordelijkheid van de eigenaar

10 jarige aansprakelijkheid vd aannemer & architect is blijkbaar voorbij ...
Wel raar dat het pas in het elfde jaar gebeurde

lebragard

#21 , 21 jun 2024 08:03

Indien de schade afkomstig is van de gemeenschappelijke delen, dan moet de Vereniging van Mede-Eigenaars haar verantwoordelijkheid nemen.

- doe aangifte "blokpolis" en bij uw verzekering inboedel
- agendapunt: glazendeur/bespreking/besluit (leg dossier neer ter inzage bij de syndicus)
- niet akkoord met het besluit = art.3.92 §3

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”