Overlast

KJ86

Re: Overlast

#16 , 03 jun 2024 23:34

Je kan best eens contact opnemen met de wijkagent, veel politiereglementen bevatten een regel dat je uw tuin (onroerend goed) zodanig moet onderhouden dat ze geen overlast bezorgen aan de buren. Bramen en klimop zijn inderdaad woekerend en de veroorzaker is gemakkelijk aan te duiden.

Ik snap wel niet als ze het snoeiafval als bodembedekker gebruiken dat je nog altijd zoveel onkruid hebt. Als het u echt stoort kan je misschien zelf een stevige afsluiting financieren. Niet iedereen is even rijk, tuinaanleg en tuinonderhoud kosten een pak geld.

Darliiing
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#17 , 04 jun 2024 05:45

Je hekwerk is dan zo fragiel ?
Een draadafsluiting heeft geen enkele schade door brandnetels , klimop , braam, kleefkruid, boterbloem of sintjacobskruid.
Er zijn zelfs draadafsluitingen die bewust begroeid zijn met klimop en in de bramenteelt groeien bramen opgebonden aan simpele draden.
Dus ik begrijp niet goed wat er dan staat van hekwerk.
Het is al een ouder hekwerk, de palen zijn nog gewoon goed, maar de draad is gaan doorhangen doordat de haag ook zo zwaar uitgroeide (in de breedte) dat hij ook tegen de draad aanduwt. Plus dat hun grote hond vroeger tussen draad en haag liep zal ook niet geholpen hebben. Maar nu duwt de haag dus tegen de draad en is deze op meerdere punten aan het loskomen en doorhangen...

Darliiing
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#18 , 05 jun 2024 20:40

Je kan best eens contact opnemen met de wijkagent, veel politiereglementen bevatten een regel dat je uw tuin (onroerend goed) zodanig moet onderhouden dat ze geen overlast bezorgen aan de buren. Bramen en klimop zijn inderdaad woekerend en de veroorzaker is gemakkelijk aan te duiden.

Ik snap wel niet als ze het snoeiafval als bodembedekker gebruiken dat je nog altijd zoveel onkruid hebt. Als het u echt stoort kan je misschien zelf een stevige afsluiting financieren. Niet iedereen is even rijk, tuinaanleg en tuinonderhoud kosten een pak geld.
Ze gebruiken het snoeisel niet als bodembedekking, ze ruimen het gewoon niet op... zo hebben ze ook worteldoek gelegd op de grond, maar dus letterlijk dat ´gelegd´. Nergens vastgemaakt, niet eerst onkruidvrij gemaakt, etc. Je ziet letterlijk de takken van het onkruid onder en over de doek gaan :/

En hoe graag ik ook zelf een degelijk hoog hekwerk wil voorzien tussen de tuinen, daar heb ik zelf het budget niet voor momenteel, zoals je zegt het kost veel geld. Ik heb mijn tuin volledig laten onderhouden en daarmee is het tuinbudget voor dit jaar op ;p
En alsnog, ik ga natuurlijk geen afscheiding op de grens zetten, want zolang zij hun tuin niet onderhouden gaat de ´vuiligheid´ van hun naar bij ons blijven komen ongeacht het hekwerk dat er tussenin staat natuurlijk :/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”