Aangezien ik niets te verbergen heb, stond ik deze toe.
Slecht argument ...
Als politie met die vraag aan mijn deur staat, zullen ze toch terug naar "den buro" mogen en een huiszoekingsbevel proberen los te krijgen.
Feit dat ze daar niet mee aan je deur staan om te beginnen, illustreert dat er een zeer mager dossier is ...
Was dit je "verhoor aan huis" ?
Dit was inderdaad waarvoor de brief diende. Ik vind het ook gek. Ik kreeg ook slechts een beknopte (1 vage zin) mededeling waarover dit ging.
Ze lieten zich ook ontvallen dat ze me ook moesten verhoren maar eerst dit moesten vragen. Ze lieten verstaan dat er een klacht was binnen gekomen tegen me, maar indien ze "niet zouden vinden wat wordt gezegd, het een ander soort verhoor zou worden". Ze gaf als reden ook op dat als ze toch iets zouden vinden, ze me opnieuw zou moeten ondervragen. Maar dat is natuurlijk vaag, wast pas tijdens het verhoor zal ik horen wie of wat. Ik heb nu het gevoel dat ik niet weet tegen wie of wat ik me moet verdedigen en dat zorgt voor de nodige stress.
Inmiddels heb ik geen computer of gsm en heb ik ook geen idee wanneer ik de gsm zou terug krijgen.
Slecht argument ...
Snap ik natuurlijk, maar als de politie bij je thuis staat doet dit wel iets met je. Ik vroeg ook wat er zou gebeuren als ik geen toestemming gaf. Daarop kwam het antwoord "je moet geen toestemming geven, maar u weet ook wat er dan kan gebeuren...
Die huiszoeking met toestemming is toch maar gewoon de illusie van vrije keuze hoor als ik het zo ervaar.