hierarchie omzendbrieven onderling

aaaa4276
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

hierarchie omzendbrieven onderling

#1 , 27 mei 2024 18:15

hallo

ik vreog me af hoe omzendbrieven COL 08/2006 en COL 10/2006 zich tov elkaar bevinden. welke krijgt voorrang bij afwijkende bepalingen??

bv. in COL 08/2006 staat er dat art 216ter Sv. bij jonge bestuurders KAN toegepast worden en in COL 10/2006 staat er dat het MOET toegepast worden.

is dat juist of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd??

alvast bedankt!

aaaa4276
Topic Starter

#2 , 28 mei 2024 15:23

hallo

kan iemand me helpen om hoe ik de volgende passage moet interpreteren;

'Indien blijkt dat dergelijke maatregel op vrijwillige basis kan worden toegepast, kan voor zover dit mogelijk is en gelet op de mogelijkheden van de bevoegde diensten en op de beschikbaarheid op plaatselijk vlak van specifieke opleidingsprogramma’s, in het bijzonder aangepast aan jonge bestuurders (jonger dan 25 jaar), artikel 216ter van het Wetboek van strafvordering worden toegepast.'

betekent dit dat het enkel van toepassing is op jonge bestuurders?? of op iedereen maar met speciale aandacht aan jonge bestuurders???

Issued

#3 , 28 mei 2024 20:09

Gezien uw 2 vragen op redelijk korte tijd stel ik voor dat u het hele verhaal brengt en dan de vraag of vragen. Anders werken we van achter naar voor.

Reclame

aaaa4276
Topic Starter

#4 , 29 mei 2024 00:21

beste
mijn vraag is hierbij volledig. ik zet ze nogmaals op een rij:
1- wie wordt in de bovenvermelde passage bedoeld? slechts jonge bestuurders of iedereen??
2- welke van de bovenvermelde omzendbrief krijgt voorrang bij afwijkende bepalingen, zoals bedoeld in de voorbeeld??

lukasi

#5 , 29 mei 2024 08:39

Goh ik denk dat nummerke 10 /2006 hoger en recenter is dan 8/2006.
Staat er nergens bij dat de vorige omzendbrieven worden vervangen door huidige of iets in die trant.

Ik vergelijk met aanbestedingen , werfverslagen, offertes , dagverslagen , PV van vaststelling
Als dat numeriek geordend is , dan is het hoogste nummer het recentste en van toepassing.

aaaa4276
Topic Starter

#6 , 29 mei 2024 09:41

bij een andere geval dan de bovenvermelde staat in 8/2006 uitdrukkelijk dat van de toepassing van 10/2006 afgeweken moet worden. bij andere gevallen zoals hierboven en in beide omzendbrieven in het algemeen staat niets verder vermeld.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”