opzeggen huurovereenkomst garage wegens wanbetaling.

golfbreker
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

opzeggen huurovereenkomst garage wegens wanbetaling.

#1 , 27 mei 2024 19:08

Ik ben verhuurder van een garage. Bijna een halfjaar geleden heb ik de maandelijkse huur van mijn garage geïndexeerd. De huurder blijft het oude bedrag betalen. Ook heeft hij in het verleden éénmaal geen huur betaald. Ik heb reeds aangebeld en de huurder vriendelijk verzocht de achterstallige huur te betalen en alsook rekening te houden met de indexverhoging. Omdat hier geen gevolg werd aangegeven werd de overeenkomst schriftelijk opgezegd. Dit via een aangetekende en een niet aangetekende brief. De aangetekende werd nooit afgehaald in de post en werd mij terug bezorgd. Mijn IMMO kantoor heeft reeds enkel malen langs geweest maar staan steeds voor een gesloten deur. Ze hebben de opzeggingsbrief onder de deur geschoven.
Volgens het IMMO kantoor mag ik mijn garage betreden en leegmaken. Ik vind dit maar niks. Mogelijks is dit een vorm van inbraak en geraak ik in de problemen. Ik kan verdacht worden van het wegnemen van bepaalde voorwerpen. Mogelijks staat die garage vol met spullen, en wat doe ik daar dan mee. Nee dat kan de oplossing niet zijn.
Wat is de oplossing voor dit probleem ? Het spreekt voor zich dat de kosten voor mij niet te hoog mogen oplopen. Ik krijg trouwens nog steeds elke maand huur gestort.
Alvast dank,
golfbreker

Franciscus

#2 , 27 mei 2024 20:58

Mocht u indexeren staat dat in het contract?
Is hij daar via AS ook van in kennis gesteld?
Indien alles positief dan zal u best terug een AS sturen waarin u de huur opzegt.
Wordt er per maand betaald dan kan u per maand opzeggen.
Stuur deze brief met een Antwoord / Reponse kaart dan hebt u een handtekening. Uiteraard is dat PER huurder.
Vermeld daar uiteraard ook in de niet betaalde maanden indexering en de één maand niet betaalde huur.
Garage zo maar leegmaken ...best niet doen ik zie strafrechtelijke problemen opdagen.

Bevoegde rechtbank is vrederechter -
Kan verzoening of ineens dagvaarden en dan voor alles... indexen, niet betalen maand , kosten opzeg niet gerespecteerd ==> bezettingsvergoeding dus voor de maanden na de opzegprocedure en de uitzetting.

golfbreker
Topic Starter

#3 , 27 mei 2024 23:55

Of ik mocht indexeren ?

Ik heb de overeenkomst die het IMMO bureau indertijd heeft opgemaakt er eens bijgenomen. En kom tot een vervelende vaststelling.
Art.2 DUUR
Deze huurovereenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde duur en kan door ieder van de partijen opgezegd worden mits een opzeggingstermijn van 1 maand.
start huurovereenkomst: (datum)
Art.4 INDEXERING
Niet van toepassing gezien de huurovereenkomst van bepaalde duur.

Reclame

GB2702

#4 , 28 mei 2024 10:33

spreken artikel 2 en 4 zich niet tegen?

Artikel 2: contract wordt aangegaan voor onbepaalde duur...
Artikel 4: indexering niet van toepassing gezien huurovereenkomst van bepaald duur

Terug naar “Huren”