Ik ben verhuurder van een garage. Bijna een halfjaar geleden heb ik de maandelijkse huur van mijn garage geïndexeerd. De huurder blijft het oude bedrag betalen. Ook heeft hij in het verleden éénmaal geen huur betaald. Ik heb reeds aangebeld en de huurder vriendelijk verzocht de achterstallige huur te betalen en alsook rekening te houden met de indexverhoging. Omdat hier geen gevolg werd aangegeven werd de overeenkomst schriftelijk opgezegd. Dit via een aangetekende en een niet aangetekende brief. De aangetekende werd nooit afgehaald in de post en werd mij terug bezorgd. Mijn IMMO kantoor heeft reeds enkel malen langs geweest maar staan steeds voor een gesloten deur. Ze hebben de opzeggingsbrief onder de deur geschoven.
Volgens het IMMO kantoor mag ik mijn garage betreden en leegmaken. Ik vind dit maar niks. Mogelijks is dit een vorm van inbraak en geraak ik in de problemen. Ik kan verdacht worden van het wegnemen van bepaalde voorwerpen. Mogelijks staat die garage vol met spullen, en wat doe ik daar dan mee. Nee dat kan de oplossing niet zijn.
Wat is de oplossing voor dit probleem ? Het spreekt voor zich dat de kosten voor mij niet te hoog mogen oplopen. Ik krijg trouwens nog steeds elke maand huur gestort.
Alvast dank,
golfbreker