Omdat het een zéér gering bedrag (<2k EUR) betrefte, heeft de bank van mijn overleden vader de gemeenschappelijke rekening (moeder) gedeblokkeerd.
Het is niet omdat het om een zeer geringe nalatenschap gaat, dat u niet dient te proberen alle erfgenamen te contacteren en te kennen inzake de bestemming vd erfenis ...
De inwonenden erfgenamen (incl. langstlevende partner) in het huis beheren het huis.
Van wie is het huis, als jullie het "beheren ?
Zat dat ook (deels) in de nalatenschap ?
Kan zijn dat je broer er zo achter gekomen is ... dat verschijnt bij in zijn "MyMinFin" gegevens over onroerend goed dat je in bezit (naakte eigendom) hebt.
De inboedel is "antieke" rommel.
langstlevende partner heeft daar vruchtgebruik van
Enig idee wie de rechtsplegingvergoeding (advocaat van tegenpartij was Pro Deo) en de gerechtskosten dienen te betalen? Wij als "verliezende partij" of...?
De verliezende partij betaalt de kosten
Kan dik tegenvallen als notaris moet gaan grasduinen in allerhande documenten van 4 en meer jaar terug
Opvragen bij bank gaat al centjes kosten ...
En dient dit meteen na het vonnis te worden betaald?
Rechtsplegingsvergoeding gaat in vonnis staan
Winnende partij contacteert u normaal met melding op welke rekening ze die graag ziet verschijnen
Bij Pro Deo gaat die naar de advocaat als ik me niet vergis ?
Zoek ook alle rekeningen van begrafenis, koffietafel , laatste ziekenhuisrekening indien kort voor overlijden ...
Want erfgenaam zijn heeft niet enkel een inkomsten-kant
Die rekeningen zijn ook deels voor je broer
Opzoeken, inbrengen in het geding, en "zijn deel" terugvorderen ...
Ook kijken of jullie eventueel ook de erfenisbelasting op deel van je broer betaald hebben