Ik heb voor het eerst een woning gekocht in augustus 2023. Ik wist dus niets, had geen ervaring en ken de valkuilen niet.
In november 2023, bij het tekenen van de akte bij de notaris, werd mij verteld dat ik verantwoordelijkheid was om de elektriciteit conform te laten maken. Ik had geen idee wat dit betekende en heb toegezegd. De makelaar had er geen woord over gesproken. Ik heb wel heel veel documenten digitaal ontvangen en alles zo goed als ik kon te lezen maar veel documenten, waaronder de elektriciteit attest, zei mij niet veel.
Dit is nu een dure grap geworden, voor mij alleszins!
Ik had een aantal vragen over woning verkoop en elektriciteit conformiteit /attest.
De vorige eigenaar had de woning 11 jaar geleden gekocht met de openstaande elektriciteit conformiteit. Zij had dit in order moeten maken maar heeft 11 jaar lang niets gedaan en dit met de verkoop aan mij overgegeven. Kan ik mij herroepen op verborgen gebreken? De makelaar stelt dat zij zeer transparant is geweest maar dit is niet zo.
Ik voelde het als een verplichting om dit wel in order te maken omdat ik in een appartement woon en niemand in gevaar wilde brengen Blijkbaar had ik dit ook nog 10 jaar lang kunnen laten zitten want wie controleert dit? Niemand blijkbaar.
De kast bleek door een amateur / klusser aangelegd geweest te zijn en er zaten veel fouten in dus ben ik wel blij dat ik dit heb laten doen maar de rekening kwam op €1800. Ik had op €1000 gerekend en zal nu €800 ergens moeten lenen.
Ik moet de kast nu laten keuren maar dit gaat mij ook weer €150 kosten. Ben ik verplicht de kast te laten keuren of kan ik dit voor onbepaalde tijd ook uitstellen?
Ik ben 60+, vrouw alleen en helemaal uit het veld geslagen door dit!
Cindy