Sinds enkele maanden wordt er in de straat een persoon met psychische problemen opgevangen in een soort "tijdelijke noodopvang". Deze man schreeuwt en tiert de buurt bijeen, ook 's nachts. Hij heeft duidelijk waanbeelden en schreeuwt uren aan een stuk. We kunnen hem horen met onze deuren en ramen gesloten, met dan nog eens de rolluiken dicht. Let wel dat het hier een open bebouwing betreft, dus u kunt zich voorstellen hoe luid een mens binnenshuis moet staan tieren om hoorbaar te zijn tot in een huis een eind verder. Meestal betreft het een boel verwensingen en geraaskal.
Ik heb de sociale dienst reeds meerdere keren gecontacteerd en er wordt mij verteld dat dit een "psychisch kwetsbaar persoon" is en dat ze hem graag in een psychiatrie zouden binnen krijgen, maar dat dit een vrijwillige opname moet zijn. Er wordt mij verteld dat dit een tijdelijke oplossing van "een paar maanden" is en dat ze op zoek zijn naar een plaats voor meneer. Ondertussen woont hij hier wel al vijf maand.
Ik voel me er ook niet goed bij om de politie te beginnen bellen voor zoiets, maar ik weet niet goed wat ik anders nog kan doen. Ik hoor hem meerdere keren per week tot in mijn slaapkamer. Dit kan gelijk welk uur van de dag zijn, soms een hele nacht door.
Iemand advies?