Kan je een voorschrift aanhalen dat zegt dat de borden recht moeten hangen?kan men zich dan niet baseren op artikel 5 uit de wegcode, vooral het laatste gedeelte?
Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
ik vermoed bij de plaatsingsvoorwaarden van de borden . . .Kan je een voorschrift aanhalen dat zegt dat de borden recht moeten hangen?kan men zich dan niet baseren op artikel 5 uit de wegcode, vooral het laatste gedeelte?
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
Dit is nog altijd België. Er staat nergens dat een verkeersbord rechtop moet hangen of niet ondersteboven mag hangen. Dat is een beetje zoals de wegcode die zegt dat ze geldig is op de openbare weg. In de wegcode staat de term openbare weg meer dan 150 keer. En nu mag je mij zeggen waar staat wat de openbare weg is. Dat blijft tot op vandaag een hekel punt in rechtbanken.ik vermoed bij de plaatsingsvoorwaarden van de borden . . .Kan je een voorschrift aanhalen dat zegt dat de borden recht moeten hangen?kan men zich dan niet baseren op artikel 5 uit de wegcode, vooral het laatste gedeelte?
kan mij moeilijk voorstellen dat daar instaat dat men borden ondersteboven dient aan te brengen (tenzij in australie misschien )
En als ze in beroep 3 rechters vinden dat het bord ook omgekeerd wél herkenbaar is voor wat het is, dan kan ook dat vonnis dus perfect omgedraaid worden ...Blijkbaar is een omgedraaid verkeersbord dan toch niet conform. Zie het recente vonnis van de hardrijder te Pervijze.