Ik heb volgende vraag. Sinds de Coronacrisis is thuiswerken bij ons op de firma 2 dagen per week mogelijk. We mogen deze dagen vrij kiezen op voorwaarde dat we dit op voorhand registreren. Bijkomende voorwaarde is dat we bij problemen alsnog gevraagd kunnen worden naar kantoor te rijden.
Zoals ook vandaag. Ik begin mijn werkdag thuis om 6u en om 9u krijg ik telefoon om naar kantoor te rijden. Geen probleem. Alleen dat mijn werkgever nu beweert dat deze reistijd onbetaald is.
Ik moet nu dus gaan bijwerken om te vermijden onderuren te hebben.
De werkgever verwijst hier naar een pre-corona arbeidsreglement waarin staat dat reistijd nooit als arbeid gezien kan worden. Voor we met zijn allen thuis zijn gaan werken was dit natuurlijk logisch, maar ik vind dat ik recht heb om betaalt te worden voor mijn reistijd. Ik was mijn werkdag immers als thuis begonnen.
Er is wel een thuiswerkregelent opgemaakt als clausule op het arbeidsreglement maar er staat hier niets in rond reistijd en vergoedingen.
Ben ik in mijn recht en moet deze tijd vergoed worden of heeft mijn werkgever gelijk?