In mijn arbeidscontract staat dat ik een gsm-abonnement krijg als deel van mijn voordelenpakket. Geen details over de procedure van hoe deze wordt betaald.
In de praktijk is de regeling - deze is ook intern gedocumenteerd - dat men zelf een abonnement aangaat bij een provider naar keuze, en men een onkostennota indient voor de betaalde facturen (met een bepaald limiet); deze worden dan vergoed.
De interne regel is dat onkostennota binnen 30 dagen moeten worden ingediend. Als deze later worden ingediend is er op zich geen probleem; men moet dan een reden voor de vertraging aangeven.
Nu is het mij door samenloop van omstandigheden overkomen dat ik mijn onkostennota bijna anderhalf jaar lang niet heb ingediend. Nu heb ik dus al die maandelijkse facturen ineens ingediend en deze werden gewijgerd. men heeft gezegd dat ik nog 3 maanden terug mag gaan, maar de rest wil men niet uitbetalen omdat ze te laat zijn ingediend.
Mijn vraag is nu puur juridisch: mag de werkgever dit wijgeren? Ik vraag me dit vooral af omdat mijn contract aangeeft dat ik hier recht op heb, zonder bijkomende voorwaarden van maandelijks indienen van onkostennota.
Alvast bedankt voor de feedback!