Beste,
Overleg met de vader van mijn meerderjarige dochter omtrent buitengewone kosten verloopt telkens heel moeizaam. Ik heb hier enkele vragen over:
Dochter zit op kot, elk jaar opnieuw is de bespreking hierover een helse strijd. Thuis blijven wonen is geen optie gezien verstandhouding met dochter niet optimaal is. Na een hele discussie wordt er telkens een akkoord gevonden waarbij hij 1/4 of 1/3 van het kot betaald. Ik ga ermee akkoord omdat ik telkens met de rug tegen de muur wordt gezet, is dat of niks. Dochter heeft een feilloos parcours afgelegd en zit nu in eerste jaar master. Mijn vragen hieromtrent:
- moet ik dit jaarlijks, bij vernieuwing contract, opnieuw overleggen of is eenmaal akkoord geldig voor volledige studie?
- eens toegezegd voor het studiejaar, kan hij plots zeggen toch niet meer te willen betalen?
Volgende vraag:
Betreft rijbewijs dochter. Ik heb me gericht via mail tot vader met de uiteenzetting van kosten voor rijbewijs (praktijklessen). Vader laat na te reageren binnen de 8dagen. In vonnis staat dat als hij nalaat te reageren binnen de 8 dagen, hij akkoord gaat. Mag ik de rekening hiervan doorsturen? Na zelf nogmaals contact te hebben opgenomen, 20 dagen na eerste mail krijg ik bericht dat dit een onnodige kost is. Mijn schrik is dat als ik rekening stuur, hij stopt met betalen voor het kot.
Kan ik hiervoor deurwaarder inschakelen gezien hij ‘akkoord’ heeft gegeven? Of moet dit eerst via familierechter?
Alvast bedankt